AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 520 €
Cena bez DPH: 433 €
Výrobca: Racingline Performance
Kód produktu: VWR13G500
Dostupnosť produktu: Dodáme Vám do 20-tich dní
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
Racingline Performance Oil Catch Tank - separátor oleja pre motory 2.0 TFSI EA113 K03 / K04
Pre vozidlá koncernu VAG vybavené motormi 2.0 TFSI generácie EA113 vyvinul popredný britský špecialista na úpravy Racingline Performance vylepšený systém manažmentu oleja Oil Catch Tank so separátorom olejových výparov, ktorý zabezpečí, aby sací trakt a intercooler Vášho vozidla zostal dlhodobo čistý a plne priechodný aj pri častom využívaní plného výkonového potenciálu motora, nezanášal sa zvyškami oleja a olejovými výparmi z odvetrania kľukovej skrine a motor sa tak neznečisťoval olejovými usadeninami a nespaľoval palivovú zmes degradovanú zvyškovým olejom a vlhkosťou, čo býva problém pri sériovom systéme manažmentu oleja bez separátora a sériového PCV ventilu, ktorý je pri vysokej záťaži náchylný na zlyhanie a prepúšťanie olejových výparov do sania. V extrémnom prípade môže dôjsť až k zahlteniu PCV ventilu a preliatiu oleja do sania. Sprievodným javom bývajú kúdoly bieleho dymu z výfuku a riziko mechanickej havárie motora.
Prepracovaný sofistikovaný systém manažmentu oleja Racingline Performance Oil Catch Tank obsahuje samostatnú nádobku 3-cestného separátora prebytočnej vlhkosti a olejových výparov, ďalej designovú separačnú hliníkovú platňu Racingline Performance “engine breather plate” v lesklom čiernom prevedení, ktorá kompletne odstraňuje problémový sériový spätný PCV ventil odvetrania kľukovej skrine, prémiové hadice vedenia oleja s vonkajším nylonovým opletením a vnútornou výstužou z nerezovej ocele, kvalitné fitingy prepojenia so separátorom olejových výparov a všetok potrebný inštalačný materiál. Celý tento premyslený a komplexný systém je zásadným funkčným aj výzorovým vylepšením motora a motorového priestoru vozidla.
Napojenie systému Racingline Performance Oil Catch Tank na motor je riešené priamou náhradou za sériový kryt PCV – pomocou hliníkovej separačnej platne Racingline Performance “engine breather plate“. Inštalácia je veľmi jednoduchá a vo výsledku vyzerá ako originálne riešenie. Integrovaná prepážka zabraňuje nežiaducemu odlievaniu oleja a tým aj možnému nedostatočnému mazaniu hlavy valcov. Olejové výpary sú do externej nádobky (separátora) vedené nylonom opletenými nerezovými hadicami, ktoré sú osadené čierno eloxovanými leštenými fitingami AN10.
Pokiaľ používate Vaše vozidlo aj na závodnom okruhu, nepochybne oceníte, že v hliníkovej separačnej platni Racingline Performance “engine breather plate” je zakomponovaná aj prepážka proti odlievaniu oleja v extrémnych podmienkach. Pri vyšších odstredivých silách, ktoré vznikajú pri prudkom brzdení a rýchlych prejazdoch dlhých tiahlych zákrut dochádza totiž k odlievaniu oleja a jeho nedostatočnému prísunu do kritických miest mazacieho systému motora. Olejové “bazény“, ktoré sa pri týchto silách tvoria v prednej časti motora, vedú k oblakom bieleho dymu z výfuku a ku kritickej strate schopnosti dostatočne mazať mechanické komponenty hlavy valcov a motora. Vývojoví inžinieri Racingline Performance naštastie mysleli aj na tento nepríjemný jav a po inštalácii systému Oil Catch Tank bude vždy dostupné dostatočné množstvo oleja na správne mazanie motora a to aj pri vyšších odstredivých silách pri prevádzke vozidla na závodnom okruhu. Tento systém manažmentu oleja tak nielen ochráni Váš motor pred zanášaním sa olejovými výparmi a usadeninami, ale aj pred jeho možnou mechanickou haváriou vplyvom nedostatočného mazania z dôvodu odlievania oleja v extrémnych podmienkach na okruhu počas prudkého brzdenia v dlhých tiahlych zákrutách.
Samotná nádobka Oil Catch Tank je strojovo zváraná pre dokonalý vzhľad a tesnosť všetkých spojov. Finálny vzhľad je podčiarknutý čiernym práškovým lakovaním s výraznou štruktúrou. Hladinu zachytených olejových pár a usadenín je možné (a potrebné – vid. “Prevádzka systému olejového manažmentu Racingline Performance Oil Catch Tank“ nižšie) kontrolovať pomocou zabudovanej mierky s logom Racingline Performance. Na dne nádobky sa nachádza vypúšťacia skrutka, cez ktorú sa Oil Catch Tank vyprázdňuje. Pre uchytenie nádoby sú využívané originálne úchyty v motorovom priestore vozidla.
Montáž systému olejového manažmentu Racingline Performance Oil Catch Tank
Nakoľko ide o pomerne komplexnú montáž a akékoľvek chyby na olejovom systéme motora môžu v konečnom dôsledku spôsobiť zníženie jeho životnosti, resp. fatálnu mechanickú haváriu, dôrazne odporúčame, aby ste montáž prenechali skúsenému automechanikovi s patričnými znalosťami, skúsenosťami a vybavením.
Podrobné montážne inštrukcie v anglickom jazyku aj s ilustračnými obrázkami sú k dispozícii TU.
Pri montáži odporúčame vykonať aj olejový servis – výmenu motorového oleja. Používajte iba kvalitné motorové oleje podľa špecifikácie výrobcu vozidla. Neprekračujte výrobcom stanovené intervaly výmeny. V prípade, že vozidlo používate v náročných podmienkach s častým využívaním maximálneho výkonu motora (jazdy na pretekárskom okruhu a pod.), je potrebné intervaly výmeny skrátiť a motorový olej vymieňať častejšie.
Dôležité upozornenie
Továrenská nádobka s aktívnym uhlím musí byť pri montáži Racingline Performance Oil Catch Tank odstránená. Po inštalácii Racingline Performance Oil Catch Tank nie je možné použitie originálneho krytu motora - je teda nutné mať na vozidle nainštalovaný športový kit sania. Pre motory 2.0 TFSI EA113 sériovo vybavené menším turbodúchadlom K03 odporúčame tento Racingline Performance kit športového sania a pre motory 2.0 TFSI EA113 sériovo vybavené väčším turbodúchadlom K04 odporúčame tento Racingline Performance kit športového sania.
Prevádzka systému olejového manažmentu Racingline Performance Oil Catch Tank
Racingline Performance odporúča kontrolovať hladinu usadenín v nádobke separátora každé 2 týždne pomocou integrovanej mierky a vyprázdniť nádobu, keď už je takmer plná. Intervaly kontroly a vypúšťania sú závislé od jazdných podmienok, stavu motora, miery využívania výkonu motora a okolitých podmienok. Taktiež sa odporúča, aby bola nádobka separátora preventívne vyprázdnená po každej návšteve pretekárskeho okruhu a vysokej záťaži motora.
Výrobca VYSLOVENE neodporúča prevádzkovať vozidlo s plnou nádobkou separátora, nakoľko môže prísť k závažnému poškodeniu motora a / alebo turbodúchadla. Hladinu usadenín v nádobke separátora je potrebné kontrolovať v pravidelných intervaloch, v zimnom období skrátených, nakoľko olejové usadeniny v separátore obsahujú vodu, ktorá môže pri zanedbanej kontrole a nevyprázdnení nádobky zamrznúť, čo môže mať za následok poškodenie a / alebo predčasné opotrebenie motora a turbodúchadla.
Určenie
Tento produkt je určený pre motory 2.0 TFSI EA113 so sériovým výkonom 147 kW – 200 HP vybavené menším turbodúchadlom K03, rovnako tak aj pre výkonnejšie varianty tohto motora so sériovým výkonom až do 228 kW – 310 HP vybavené väčším turbodúchadlom K04.
Pozor, tento produkt NIE JE URČENÝ pre motory 2.0 TSI/TFSI EA888 Gen1, iba pre 2.0 TFSI EA113! Pred objednaním produktu sa prosím uistite, akú generáciu motora máte vo Vašom vozidle namontovanú.
Tento produkt rovnako NIE JE URČENÝ pre modernejšie motory 2.0 TSI/TFSI EA888 Gen3. Pre tieto motory má Racingline Performance v ponuke tento systém manažmentu oleja so separátorom olejových výparov.
VW Golf 5 GTI 2005-2008
VW Golf 5 GTI ED30/Pirelli 2006-2007
VW Golf 6 R 2009-2014
VW Scirocco R 2009+
VW Jetta V GLI 2005-2011
Audi A3 8P 2003-2012
Audi S3 8P 2006-2012
Audi TT 8J 2.0 TFSI II 2006-2014
Audi TTS II 8J 2008-2014
SEAT Leon Cupra/R II 1P 2006-2012
Škoda Octavia vRS II 1Z 2004-2013