AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 1 050 €
Cena bez DPH: 875 €
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
APR ECU Upgrade Stage II/II+ 3.0 TFSI Gen II
APR predstavuje ultimátnu úpravu riadiacej jednotky pre motor 3.0 TFSI Gen 2, ktorý sa nachádza vo vozidlách AUDI A6/A7 C7. APR úprava riadiacej jednotky je ponúkaná v niekoľkých variantoch podľa oktánového čísla. Úprava je vykonávaná prehraním softvéru riadiacej jednotky motora cez OBD-II zásuvku bez nutnosti rozoberania vozidla či samotnej riadiacej jednotky.
APR úprava riadiacej jednotky je najefektívnejšou modifikáciou vozidla s motorom 3.0 TFSI v pomere obstarávacej ceny ku pridanému výkonu. Táto úprava dramaticky zvýši výkon, rovnako ako aj krútiaci moment motora a to v celom spektre otáčok, čím získate omnoho rýchlejšie a zábavnejšie vozidlo. Vďaka APR optimalizácii sériovej riadiacej jednotky využijete plný potenciál tohto motora.
Fáza APR úprav
APR úpravy riadiacej jednotky motora sú dostupné v niekoľkých fázach (Stage-och), ktoré sú kalibrované pre rôzne druhy paliva ako pre čisto sériový motor, tak aj pre motor s rôznymi hardvérovými modifikáciami. Pokročilejšie optimalizácie riadiacej jednotky sú kalibrované pre použitie remenice kompresora / remenice kľukového hriadeľa alebo oboch remeníc súčasne a telesa škrtiacej klapky. Všetky úpravy sú kalibrované pre použitie športového sania a lepšieho intercooleru (chladič plniaceho vzduchu), catback výfuku prípadne aj pre ďalšie menšie úpravy, ktoré Vám radi odporučíme.
Všetky APR úpravy sú dostupne v niekoľkých verziách podľa oktánového čísla benzínu, ktorý máte v okolí. Podporované sú 95, 98,104 a 108 oktánové palivá.
APR Stage II výkon
APR Stage 2 úprava riadiacej jednotky nie je určená pre sériové vozidlo a vyžaduje inštaláciu minimálne jednej z remeníc - remenica kompresora / remenica kľukového hriadeľa alebo oboch remeníc súčasne. Po nahratí príslušneho softvéru podľa druhu a počtu namontovaných remeníc a v závislosti na oktánovej špecifikácii použitého paliva (viď grafy nižšie) bude motor produkovať výkon 476 - 517 HP** a krútiaci moment 541 - 635 Nm**. K nárastu výkonu 112 - 189 HP** a krútiaceho momentu 122 - 208 Nm** dochádza v celom spektre otáčok. Táto úprava je kompatibilná so športovým saním, intercoolerom a catback výfukom.
APR Stage II+ výkon
APR Stage 2+ úprava riadiacej jednotky nie je určená pre sériové vozidlo a vyžaduje inštaláciu všetkých komponentov zo Stage 2 úpravy a telesa škrtiacej klapky. Po nahratí príslušného softvéru v závislosti na oktánovej špecifikácii použitého paliva (viď grafy nižšie) bude motor produkovať výkon 473 - 533 HP** a krútiaci moment 575 - 635 Nm**. K nárastu výkonu 143 - 197 HP** a krútiaceho momentu 158 - 216 Nm** dochádza v celom spektre otáčok.
Upozornenie
Pre dosiahnutie uvedených parametrov motora APR Stage 2/2+ úpravy je nutné upraviť aj softvér automatickej prevodovky úpravou APR TCU Upgrade DL501, ktorá posunie obmedzovač otáčok až na hodnotu 7200 ot/min!
Po montáži telesa škrtiacej klapky (Ultracharger Throttle Body) pred naštartovaním motora musí byť v aute už nahratá APR ECU Stage II+ úprava!!!
APR Stage II ECU Upgrade je k dispozícii v troch výkonových kategóriách
1. APR Stage II s remenicou kompresora (Drive Pulley)
Táto úprava vyžaduje inštaláciu minimálne remenicu kompresora, ktorá roztočí kopresor o 9.5% rýchlejšie, čo má za následok spolu s úpravou softvéru ECU ďalšie zvýšenie výkonu oproti Stage 1. Ku tejto úprave odporúčame dosadenie účinnejšieho intercooler-u, kde potom spoľahlivo poskytne motoru výkon 467 HP** a krútiaci moment 541 Nm** na 95oct mape, 477 HP** a 550 Nm** na 98oct mape, 489 HP** a 564 Nm** na 104oct mape resp. 500 HP** a 575 Nm** na 108oct mape (viď grafy nižšie).
2. APR Stage II s remenicou kľukového hriadeľa (Crank Pulley)
Táto úprava vyžaduje inštaláciu minimálne remenicu kľukového hriadeľa, ktorá roztočí kopresor o 15.4% rýchlejšie, čo má za následok spolu s úpravou softvéru ECU ďalšie zvýšenie výkonu oproti Stage 1. Ku tejto úprave odporúčame dosadenie účinnejšieho intercooler-u, kde potom spoľahlivo poskytne motoru ešte o niečo vyššie hodnoty výkonu aj krútiaceho momentu ako variant s remenicou kompresora.
3. APR Stage II s oboma remenicami (Drive and Crank Pulley)
Táto úprava vyžaduje inštaláciu minimálne remenicu kompresora a remenicu kľukového hriadeľa, ktoré spolu roztočia kopresor o 26.4% rýchlejšie, čo má za následok spolu s úpravou softvéru ECU ďalšie zásadné zvýšenie výkonu oproti Stage 1. Ku tejto úprave odporúčame dosadenie účinnejšieho intercooler-u, kde potom spoľahlivo poskytne motoru výkon 435 HP** a krútiaci moment 556 Nm** na 95oct mape, 458 HP** a 579 Nm** na 98oct mape, 503 HP** a 622 Nm** na 104oct mape resp. 517 HP** a 635 Nm** na 108oct mape (viď grafy nižšie).
*Schopnosť prenášať zvýšený krútiaci moment a životnosť spojky manuálnej prevodovky po úprave sú výrazne limitované jej aktuálnou kondíciou. Je preto treba počítať s tým, že skôr či neskôr ju bude treba vymeniť za silnejšiu.
*Pre bezpečný prenos zvýšeného krútiaceho momentu pri vozidlách s automatickou prevodovkou (S-Tronic) odporúčame nahratie APR TCU Upgrade DL501 - úpravu automatickej prevodovky
**Aby boli tieto hodnoty stabilné a nemali tendenciu pri vyšších teplotách (v lete) a viacerých po sebe nasledujúcich prudkých akceleráciách klesať, výrazne odporúčame dosadenie lepšieho intercooleru (chladiča nasávaného vzduchu)
APR Stage II+ ECU Upgrade
APR Stage II+
Táto úprava nie je určená pre sériové auto a vyžaduje inštaláciu všetkých komponentov potrebných pre Stage 2 úpravu - obe remeníce, športové sanie, účinnejší intercooler a teleso škrtiacej klapky spolu s chladnejšími sviečkami NGK Iridium Heat 9 so správne nastavenou hodnotou odtrhu elektród, ktoré sú súčasťou balenia telesa škrtiacej klapky kompresora. Po nahratí príslušného softvéru v závislosti na oktánovej špecifikácii použitého paliva bude motor produkovať výkon 473 HP** a krútiaci moment 575 Nm** na 95oct mape, 494 HP** a 596 Nm** na 98oct mape, 523 HP** a 624 Nm** na 104oct mape resp. 533 HP** a 635 Nm** na 108oct mape (viď grafy nižšie)
*Schopnosť prenášať zvýšený krútiaci moment a životnosť spojky manuálnej prevodovky po úprave sú výrazne limitované jej aktuálnou kondíciou. Je preto treba počítať s tým, že skôr či neskôr ju bude treba vymeniť za silnejšiu.
*Pre bezpečný prenos zvýšeného krútiaceho momentu pri vozidlách s automatickou prevodovkou (S-Tronic) odporúčame nahratie APR TCU Upgrade DL501 - úpravu automatickej prevodovky
**Aby boli tieto hodnoty stabilné a nemali tendenciu pri vyšších teplotách (v lete) a viacerých po sebe nasledujúcich prudkých akceleráciách klesať, výrazne odporúčame dosadenie lepšieho intercooleru (chladiča nasávaného vzduchu)
APR Stage II - grafy priebehu výkonu a krútiaceho momentu
APR Stage II (Drive Pulley) - RON 95 - 467 HP / 541 Nm APR Stage II (Drive Pulley) - RON 98 - 477 HP / 550 Nm APR Stage II (Drive Pulley) - RON 104 - 489 HP / 564 Nm APR Stage II (Drive Pulley) - RON 108 - 500 HP / 575 Nm |
APR Stage II (Drive and Crank Pulley) - RON 95 - 435 HP / 556 Nm APR Stage II (Drive and Crank Pulley) - RON 98 - 458 HP / 579 Nm APR Stage II (Drive and Crank Pulley) - RON 104 - 503 HP / 622 Nm APR Stage II (Drive and Crank Pulley) - RON 108 - 517 HP / 635 Nm |
APR Stage II+ - grafy priebehu výkonu a krútiaceho momentu
APR Stage II+ - RON 95 - 473 HP / 575 Nm APR Stage II+ - RON 104 - 523 HP / 624 Nm |
APR Stage II+ - RON 98 - 494 HP / 596 Nm APR Stage II+ - RON 108 - 533 HP / 635 Nm |
Krútiaci moment je v grafoch uvedený v librách. Pre prepočet na Nm použite tento prevodník
*maximálne zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu je porovnané s hodnotami nameranými priamo v APR a nie s hodnotami udávanými VW
*merané na APR dynamometri za použitia SAEJ1349 korekcie a spriemerovania niekoľkých meraní. Výsledné hodnoty udávané na kľukovom hriadeli sú prerátané z výkonu nameranom na kolesách. Výsledky sa môžu líšiť podľa klimatických podmienok, iných druhov prevodoviek, kondície auta, teploty, kvality paliva, druhu valcovej brzdy, iného nastavenia a ďalším vplyvom
Zhrnutie výkonu APR úprav
Krútiaci moment v tabuľke je uvedený v librách. Pre prepočet na Nm použite tento prevodník
Výkony nami upravených áut
V súčasnej dobe sme počtom úprav najväčším úpravcom týchto motorov v SR. Vďaka podpore, ktorú našim zákazníkom ponúkame zatiaľ žiaden z nich neprišiel o záruku, aj keď už riešil úkony spojené so servisom či zárukou. Pre viac informácií nás kontaktujte na: info@pkb-racing.sk
Napísali o našich úpravách
Autoforum.cz - Tohle je nejsilnější Škoda Octavia III RS, má 329 koní na brzdě
VAG-MAG.cz - Když s Octavií předjedete AUDI R8 V10
TopSpeed.sk - Videotest Škoda Octavia RS350 APR
Svetová špička medzi kalibračnými expertmi
Motor 3.0 TFSI využíva pre svoj chod modernú riadiacu jednotku Continental Simos 8 ECU. Zjednodušene sa jedná o počítač, ktorý hovorí motoru ako správne pracovať. Tuningový software, ako je APR Stage X úprava, hovorí motoru ako správne pracovať a zároveň produkovať viac výkonu. Základné premenné, ktoré boli za účelom dosiahnutia vyššieho výkonu zmenené sú tlak turbodúchadla (boost), časovanie predstihu, polohy vačkových hriadeľov, nastavenie mixu vzduchu a paliva a ďalšie.
Táto riadiaca jednotka je veľmi komplikovaná. Bez toho, aby to vodič tušil, riadiaca jednotka inteligentne upravuje nastavenie motora tak, aby sa zachoval jeho hladký a bezproblémový chod. Oproti iným riadiacim jednotkám v iných modeloch, táto riadiaca jednotka pri svojom precíznom naladení eliminuje nutnosť ladenia na mieru pre dosiahnutie maximálneho výkonu a krútiaceho momentu aj za dramaticky meniacich sa klimatických podmienok.
Ako sa APR líši od ostatnej konkurencie
Riadiaca jednotka motora, ktorú máte vo svojom aute je veľmi výkonná a komplexná a je tak extrémne náročné plne pochopiť je algoritmus. Menší úpravcovia, ktorí nemajú také vývojové zázemie a ktorí chrlia kvantá úprav pre rôzne modely rozličných značiek, nemajú šancu jej fungovanie plne pochopiť a aby ju mohli upraviť, tak svoj program musia podstatne zjednodušiť. Tým ale odstránia jej prednosti, ktoré z nej robia tak komplexný a pokročilý motor management. Výsledkom je nekompletný produkt, ktorý ignoruje niektoré zásadné hodnoty merané pomocou rôznych snímačov a funguje len na tzv. mapu „natvrdo“. Riadiacej jednotke je zrazu úplne jedno čo tieto snímače merajú, riadi sa len svojou fixnou mapou. Uvedené hodnoty maximálneho výkon a a krútiaceho momentu sa pri týchto úpravách dosahujú len za určitých podmienok, ktoré boli prítomné počas ladenia softvéru.
Na rozdiel od týchto „úpravcov“ APR kalibrační inžinieri strávili roky neustálym zdokonaľovaním svojich úprav a to za plného pochopenia všetkých štruktúr tejto riadiacej jednotky. Iba tak mohli odomknúť plný potenciál motora. S kompletným porozumením a prístupom do všetkých štruktúr riadiacej jednotky, ku všetkým mapám, podmapám a k sekciám, ktoré pracujú s premennými podmienkami, APR inžinieri využili každú príležitosť, ktorú táto riadiaca jednotka dokáže ponúknuť. Nárast výkonu a krútiaceho momentu je citeľný a merateľný vo všetkých smeroch a za všetkých podmienok. Je umožnené využívanie vysokého výkonu s rýchlymi reakciami na zošliapnutie plynového pedálu a zároveň je úprava veľmi užívateľsky prívetivá s hladkým chodom pri bežnom dennom jazdení. Precízne zvládnutá regulácia plniaceho tlaku turbodúchadla prispieva k pôsobivo predvídateľnému správaniu motora, pretože turbo nabieha veľmi rýchlo a dokáže dodať konštantne vysoký výkon. Takisto sú zachované aj pokročilé rutiny pre ochranu motora. To umožňuje riadiacej jednotke, aby neustále kontrolovala a upravovala plnenie valcov a zabezpečovala presný mix paliva a vzduchu tak, aby sa motor riadne chladil a chránil. To všetko bez toho, aby tieto procesy nejako negatívne ovplyvnili pôžitok z jazdy. Úprava riadiacej jednotky motora komunikuje so všetkými asistentmi jazdy a mení ich charakter správania v závislosti na zvolenom režime. V praxi to znamená to, že jazdné asistenty ako ESP, ASR, XDS, XDS+ atď. jazdu neobmedzujú a dovolia Vám na okruhu či kopci dostať z auta maximum, čo sa majiteľom áut s inou ako APR úpravou môže len snívať.
Vylepšená akcelerácia Vďaka ďalšiemu dolaďovaniu sa podarilo inžinierom v APR nielen zvýšiť výkon a krútiaci moment motora, ale aj zlepšiť čas pri akcelerácii. Skrátilo sa oneskorenie zapaľovania, čo vedie ku rýchlejšej odozve plynového pedálu bez toho, aby sa negatívne ovplyvnila jeho citlivosť. Obmedzovač rýchlosti APR úprava riadiacej jednotky automaticky vypína obmedzovač maximálnej rýchlosti. Nebude Vás tak už obmedzovať ani pri rýchlych presunoch po diaľnici a ani pri rýchlych jazdách na okruhu, kde by Vás toto obmedzenie mohol dosť brzdiť a kaziť Vám tak zážitok z jazdy. Brzdenie ľavou nohou Táto funkcia Vám dovolí viac kontroly nad plynovým pedálom. Pri sériovom nastavení motora je signál od plynového pedálu prerušený ak sa zošliapne v rovnakom čase ako brzdový. Left Food Braking je technika často používaná v motor športe, ktorá umožňuje vodičovi aj počas brzdenia držať motor v otáčkach a tým zároveň držať plniaci tlak „boost“, ktorý je pri výjazde zo zákruty hneď dostupný a netreba tak čakať kým sa turbodúchadlo zase roztočí, čo sa na závodnej dráhe môže veľmi hodiť. Túto možnosť je možné na želanie nepovoliť. |
Zvýšená ekonomika prevádzky APR úprava riadiacej jednotky motora berie veľký ohľad na niekoľko parametrov spojených so spotrebou paliva, najmä v režime jazdy po diaľniciach alebo pri pomalšej jazde. V závislosti na kvalite paliva a Vašom jazdnom štýle môžete očakávať za určitých podmienok dokonca mierne zníženie spotreby paliva. Priame preprogramovanie APR DirectPort Programing je patentovaná technológia, pri ktorej každý distribútor APR úprav, ktorý je pripojený na internet má prístup k najnovším verziám softvéru. Firma APR ako prvá prišla na trh s priamym prehrávaním dát riadiace jednotky, ktoré je bez zbytočných zásahov do hardvéru vozidla či pridávaním ďalších zariadení do zložitej a drahej elektroniky. Riadiaca jednotka sa teda nemusí z vozidla vyberať ani otvárať. Dáta sú do nej nahrané cez OBD-II zásuvku. |
Platba a vykonanie úpravy
Dá sa objednať a zaplatiť vopred bankovým prevodom a následne sa len dohodnúť na termíne úpravy alebo zaplatiť v hotovosti na mieste po úprave. V prípade platby v hotovosti zvoľte pri platení platbu dobierkou. Po objednaní budete kontaktovaný a dohodne sa termín úpravy, ktorá bude vykonaná v priestoroch našej prevádzky.
Bezpečnosť Všetky APR úpravy sú zakódované tak, aby nebolo možné ich odcudzenie inými spoločnosťami. |
Záruka Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú doživotnú záruku na nahratý softvér. Kedykoľvek sa objaví nová verzia softvéru, máte možnosť jej nahratia bez ďalších poplatkov. |
Vrátenie peňazí Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú možnosť vrátenia originálneho nastavenia a peňazí do 30tich dní odo dňa kedy bola úprava vykonaná. Ak budete z akýchkoľvek dôvodov nespokojný s touto úpravou, budú vám vrátené peniaze a vaše auto dostane naspäť originálne továrenské nastavenie riadiacej jednotky. |
Homologizácia
APR úpravy riadiacich jednotiek (chiptuning) zatiaľ nie sú homologované pre prevádzku na pozemných komunikáciách podľa homologizácie v rámci hromadnej prestavby vozidiel. Bohužiaľ, podľa nášho názoru aktuálna homologizácia nijako nerieši kvalitu úprav, čoho mnohí slabší úpravcovia zneužívajú. Väčšina APR úprav je v západných krajinách ako je Nemecko homologovaná, úpravy spĺňajú emisné limity a schváleniu tu v SR bráni legislatíva. Avšak aj tento problém plánujeme do budúcna riešiť. Nenechajte sa preto zmiasť a chcite vždy len kvalitnú úpravu.
Určenie
Pre vozidlá s motorom 3.0 TFSI Gen 2
*Dôležitá poznámka
VW AG vyrába mnoho riadiacich jednotiek s rozdielnými kódmi a revíziami softvéru. Vzhľadom k tomuto množstvu môžu byť spočiatku úpravy pre niektoré riadiace jednotky nedostupné. Či je software už prispôsobený aj pre Vašu riadiacu jednotku môžete zistiť kontaktovaním alebo navštívením ktoréhokoľvek APR dealera.