0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO

APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO

Akcia

APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO
APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO
APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO
APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO
APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO
APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO
APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO
APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO
APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO
APR kompletné športové sanie AUDI RS3 8V 8Y RSQ3 TTRS 8S 2.5 TFSI EVO

Cena s DPH: 1 700

Cena bez DPH: 1 417

Pôvodná cena s DPH: 1 780

Zľava: 4%

Výrobca: APR

Kód produktu: CI100038-A

Dostupnosť produktu: Posledný kus skladom

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

APR 2.5 TFSI EVO Turbocharger Inlet and Intake System

APR systém vedenia vzduchu k turbodúchadlu prekonáva až o 45% prietok vzduchu sériového systému. V prípade dosadenia APR športového filtra je to o viac ako 60%. Túto masívnu prevahu sa podarilo docieliť hlavne elimináciou najkritickejších reštrikcií, zúžení a ďalších neduhov v celom sacom trakte. Vzhľadom na tieto reštrikcie sa žiadne aftermarket sania v podobe len lepšieho airboxu nemôžu rovnať s prínosom APR systému prívodu vzduchu do turbodúchadla. Ide o prvý a absolútne zásadný krok pri úprave sania motora 2.5 TFSI EVO, ktorý spolu s APR RS3 Intercooler kitom / APR TT RS Intercooler kitom zabezpečí plné využitie všetkých APR softvérových úprav od Stage I až po Stage III.

Tento systém využíva masívne 4" (100mm) karbónové vedenie vzduchu, ktoré sa napája na sériový FilterBox, no v ideálnom a nami odporúčanom prípade priamo na APR športový filter. Na toto vedenie nadväzuje masívny 4 " vstup do turbodúchadla odliaty z hliníkovej zliatiny, ktorý je navrhnutý tak, aby zachoval čo najväčší vnútorný prierez od prívodu vzduchu až po vstup do turbodúchadla. To sa prejavilo aj na jeho zvláštnom tvare, ktorého jediným cieľom bol maximalizovať nárast výkonu. APR vstup do turbodúchadla ľahko prekoná všetky ostatné od iných výrobcov vyrobené hlavne zo zváraných čí ohýbaných rúr.

Tesniaci krúžok funguje ako adaptér pre napojenie vstupu turbodúchadla k turbodúchadlu. Zaisťuje hladký prechod medzi vstupom a sériovým turbodúchadlom. V ponuke sú aj tesniace krúžky pre napojenie väčších turbodúchadiel ako sú TTE625, TTE700 alebo GTX3582R. Integrovaný tepelný štít chráni toto vedenie od rozpálených výfukových zvodov. Súčasťou je novo tvarované nerezové vedenie PCV systému, ktoré slúži pre ľahkú montáž a maximalizáciu priemeru vstupu.

Pridanie voliteľného APR športového filtra úplne zmení celý systém z jemného na extrémny. Masívny 9 ”dlhý bavlnený filter s predným otvorom sa pripája k 6” vstupnému potrubiu z uhlíkových vlákien, ktoré sa postupne zužuje na 4 ”na jeho konci. Po inštalácii tohto filtra budete počuť každý nádych 5-valcového systému turbodúchadla s obrovským dopytom po množstve nasávaného vzduchu (CFM) a dosiahnete tak 60% nárast CFM oproti sériovému systému sania! Tento masívny nárast CFM bolo možné docieliť iba pri otvorenom saní, pretože požiadavky na CFM tohto motora sú ozaj veľké. Žiaden z uzavretých dizajnov filterboxu nebol schopný poskytnúť dostatočný nárast CFM tak, aby bolo možné dodávať dostatočné množstvo vzduchu aj pre Stage III úpravy. Jednoducho povedané, je to najlepší systém sania na trhu, ktorý je schopný uspokojiť nároky tohto 5-valcového monštra aj pri výkonoch 2-násobne prevyšujúcich sériový výkon motora.


Reštrikcie

Originálny vstup do turbodúchadla je jednoducho príliš malý. V jeho najširšom mieste má priemer iba 2.8"(71mm) a obsahuje veľa vnútorných reštrikcií (pozri fotky nižšie). Prietok vzduchu cez tento samotný diel je len 490 CFM. V prípade, že sa spojí so športovým saním prietok naďalej klesá. V spojení s originálnym saním a vedením vzduchu okolo motora prietok spadol na žalostných 430 CFM.

Riešenie

APR vstup do turbodúchadla je oproti tomu obrovský a len tento samotný diel dosahuje prietok vzduchu až 710 CFM a to s adaptérom pre sériové turbodúchadlo! To je zlepšenie o 45% oproti sériovému dielu. Pri spojení s APR športovým saním prietok klesne len nepatrne a to na 690 CFM, čo je 60% zlepšenie oproti sériovému saciemu traktu. Pokiaľ je tento samotný diel spojený so sériovým vedením vzduchu a FilterBoxom, tak prietok vzduchu klesne na 575 CFM. To je stále o 34% viac, než so sériovým dielom a o 17% CFM viac než má samotný sériový vstup do turbodúchadla. To jasne dokazuje, že žiadne športové sanie pri zachovanom sériovom vstupe do turbodúchadla nedokáže prekonať prínos tohto APR vtupu do turbodúchadla.

Aby sa dosiahli najlepšie možné výsledky tak APR inžinieri počas vývoja testovali niekoľko rôznych designov tohto dielu. Veľmi rýchlo prišli k záveru, že tento diel nemožno kvôli potrebám veľkého vstupného priemeru ponúkať samostatne. Vedenie vzduchu medzi FilterBox a vstupom do turbodúchadla tak muselo byť tiež prepracované a vyhotovené vo väčšom 4 "priemere. V prípade iných saní, ktoré obsahujú filtebox a postupne sa zužujúce vedenie vzduchu ku vstupu do turbodúchadla majú prietok pri 3,5" vedení 550 CFM a pri 4 "vedení 560 CFM. Pri rovnakom teste dosiahol APR dizajn prietok až 710 CFM, čo dokazuje ako veľmi reštriktívne tieto sériové diely sú. Z testov je jasne vidieť, že na trhu nemôže existovať žiadne športové sanie, ktoré by bez upraveného vstupu do turbodúchadla prekonalo APR systém vedenia vzduchu k turbodúchadlu čo i len v spojení s originálnym FilterBox nie to ešte v spojení s APR športovým filtrom!


Testovanie výkonu

APR vstup do turbodúchadla v prietoku vzduchu výrazne prekoná sériový sací trakt a z tohto dôvodu APR kalibračný inžinieri vytvorili špeciálne APR Stage 1+ úpravu riadiacej jednotky, ktorá využije plný potenciál tohto komponentu. Hoci táto úprava vyžaduje montáž ako APR systému vedenia vzduchu k turbodúchadlu tak aj APR RS3 Intercooler kit / APR TT RS Intercooler kit, tak bol zmeraný nárast výkonu aj pri dosadení len samotného prívodu vzduchu (pozri grafy nižšie). APR systém vedenia vzduchu k turbodúchadlu pridal sám o sebe 14HP a 15Nm, zatiaľ čo v spojení s APR Intercooler kitom pridal masívnych 37hp a 40Nm! Prínos tohto systému bude ďalej rásť s tým, ako vysoko sa s výkonom pôjde pri ďalších úpravách.

Rozdiel vo výkone pri úprave Stage I iba s APR systémom vedenia vzduchu k turbodúchadlu vs sériový systém pri 98oct mape

Rozdiel vo výkone pri úprave Stage I+ s APR systémom vedenia vzduchu k turbodúchadlu a APR športovým filtrom vs sériové sanie pri 98oct mape

Rozdiel vo výkone pri úprave Stage I+ s APR systémom vedenia vzduchu k turbodúchadlu, APR športovým filtrom a APR Intercooler kitom vs Stage I pri 98oct mape

Krútiaci moment je v grafoch uvedený v librách na stopu. Pre přepočet na Nm použite tento prevodník


Ďalšie dáta

APR inžinieri osadili motor všetkými potrebnými tlakovými snímačmi a tepelnými senzormi, aby ďalej ukázali aký zásadný prínos má tento upgrade ako celok. Zjednodušene povedané toto sania dovoľuje turbodúchadlu pracovať s nižšími rozdielmi tlakov, čo znamená, že bude pracovať efektívnejšie. Odstraňuje to reštrikciu pri vstupe do turbodúchadla a umožňuje to tak priblíženie hodnoty tlaku vo vstupe do turbodúchadla tej z okolitého prostredia. Znížili sa tak spätné tlaky pred turbodúchadlom (EMAP), znížila sa rýchlosť otáčok hriadeľa turbodúchadla, znížili sa teploty na výstupe z turbodúchadla a získal sa priestor pre zvýšenie plniaceho tlaku.

Uvedené dáta boli získané pri tlaku 985mbar, teplote 29.4 °C a relatívnej vlhkosti 66%. Testované vozidlo bolo upravené na APR Stage 1 bez ďalších hardvérových zmien. Následne bolo vozidlo upravené na APR Stage 1+ kde bol dosadený len APR systém prívodu vzduchu do turbodúchadla. Pokles tlaku v samotnom vstupe do turbodúchadla bol 112mbar, EMAP klesol o 360mbar, teplota výstupu z turbodúchadla klesla o 14 °C a motor bol schopný produkovať o 106mbar vyšší plniaci tlak v červenom otáčkovom poly. To sa priamo prejavilo na výkone aj krútiacom momente motora, pričom všetky zainteresované časti pracujú efektívnejšie a pri nižších teplotách (menšie tepelné namáhanie komponentov).


Určenie

Určené pre vozidlá s motorom 2.5 TFSI EVO 294kW

AUDI RS3 8V
AUDI RSQ3
AUDI TTRS 8S