AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 690 €
Cena bez DPH: 575 €
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
APR Oil Catch Tank
APR s potešením predstavuje Oil Catch Tank pre motory 1.8 & 2.0 TSI MQB platformy.
Oil Catch Tank je systém pre separáciu olejových výparov, ktorý zabraňuje olejovým výparom z kľukovej skrine a hlavy valcov dostať sa do sacieho traktu motora. To predchádza olejovému znečisteniu chladiča a tlakových hadíc, karbónovému nánosu v sacích kanálikoch a degradácii oktánovej špecifikácie paliva vo valcoch.
Krátke fakty:
Vyprázdnenie behom sekundy
Vyprázdnenie cez vypúšťací ventil bez nutnosti použitia náradia
Štvorfázové odlučovanie
Excelentná schopnosť zachytávať a separovať olej z výparov
Kompaktný dvojdielny dizajn
Jednoduchá montáž aj demontáž pre jednoduché čistenie, kvalitná hliníková konštrukcia
Buna-N odolné vedenie
Odolné voči oderu aj voči vplyvu oleja, vedenie svojím prevedením veľmi verne napodobňuje vzhľad sériových hadíc
OEM spojovací materiál
Robí inštaláciu jednoduchou a vzhľadom pripomína originálne OEM diely
Diskrétne vedenie hadíc
Hadice sú vedené mimo dohľadu pre lepší vzhľad motorového priestoru
EA888.3 kompatibilný
Pasuje na všetky 1.8 & 2.0 TSI Gen 3 MQB motory vybavené APR karbónovým saním
Zachytáva olej
Olej sa zachytáva v nádobke a neodteká tak do intercoolera, sania a valcov
Znižuje zakarbónovanie motora
Zabraňuje prenikaniu olejových výparov do sacích kanálikov, kde by sa ukladali v podobe karbónového povlaku na ventiloch
Zvyšuje výkon
Pomáha redukovať zanášanie sacieho traktu a znižuje degradáciu oktánovej špecifikácie nasávanej zmesi
Schéma sériového odvetrania kľukovej skrine vs. APR systém
Počas spaľovacieho procesu sa v motore tvorí obrovský tlak, ktorého malá časť prenikne spolu s plynmi cez piestne krúžky do kľukovej skrine. Výsledkom je zvýšenie tlaku v kľukovej skrini. Aby sa predišlo poškodeniu musí sa tento tlak uvoľniť, čo sa deje cez systém odvetrania kľukovej skrine. Vďaka pretlaku od turbodúchadla vytvárajú preplňované motory vo valcoch väčší tlak než atmosférické motory. Vznikajú tu teda väčšie nároky na jeho zvládnutie. Pri autách so zvýšeným výkonom oproti sériovému sú tieto nároky ešte vyššie.
Sériový systém zmierňuje tento pretlak dvoma spôsobmi, ktoré závisia od zaťaženia motora
1. spôsob je cez odvetranie späť do sania.
Pri nízkom zaťažení motora PCV ventil využíva podtlak v saní na vysatie plynov z kľukovej skrine a cyklónový separátor na oddelenie oleja od plynov.
2. spôsob je cez PCV (Positive Crankcase Ventilation) ventil priamo pred vstup do dúchadla.
ri veľkom zaťažení motora je PCV ventil zatvorený a olejové výpary sú posielané priamo k vstupu do turbodúchadla. Počas tejto fázy sa oddelí od výparov len malá časť oleja. Ostatok oleja spolu s plynmi sú nasmerované priamo do sacieho traktu, kde môže spôsobiť:
- Zníženie výkonu, ktoré je spôsobené kontamináciou ideálnej zmesi vzduchu a benzínu - znižuje sa tým oktánová špecifikácia zmesi.
- Zníženie výkonu, ktoré je zapríčinené zhoršením priechodu zmesi cez sací trakt a sacie ventily, ktoré je spôsobené karbónovými nánosmi.
- Znečistenie turbodúchadla, sacieho vedenia, hadíc a sacích zvodov olejom.
Dôležitá poznámka:
Aj napriek popularite jeho odstraňovaniu, APR Oil Catch Tank zachováva seriový PCV ventil. Púšťať podtlak do kľukovej skrine je ideálne z dôvodu odsatia všetkých plynov. Avšak sériový systém obsahuje ventil, ktorý stráži pretlak. Ak tento ventil zlyhá, môže dôjsť k úniku tlaku a tým k strate výkonu, kým nebude ventil nahradený. Doteraz APR neevidovalo zlyhanie tohto ventilu na TSI Gen3 motoroch. So sériovým PCV ventilom je možné, že malé množstvo olejových výparov sa dostane do sacieho traktu cez hlavu valcov. Drvivá väčšina plynov bude ale putovať práve cez APR Oil Catch Tank, kde bude následne olej zachytený. Hoci má APR pozitívne výsledky s ponechaním sériového PCV ventilu, tak túžba nahradiť tento problematický ventil je u APR veľká. Čoskoro bude vydané odstránenie tohto ventilu, ktoré sa napojí priamo na APR Catch Tank.
Oil Catch Tank systém:
APR Oil Catch Tank systém sa inštaluje medzi výstup z PCV ventilu a vstup do sacieho traktu. Je navrhnutý tak, aby zachytával neoddelený olej z motorových výparov. Dodávaný držiak, zabezpečí bezproblémové uchytenie k APR karbónovému saniu, ktoré je vyžadované. Vďaka tomu je zaistená bezproblémová montáž na motory 1.8 & 2.0 TSI EA888 gen3 MQB platformy. Hadice, ktoré privádzajú a odvádzajú výpary sú vedené mimo dohľadu pre lepší vzhľad celého systému.
Oproti mnohým iným designom Catch tankov na trhu je APR Catch Tank založený na štvorkomorovej filtráciu, kde sa olej usadzuje na dne nádoby. To je odvodené od prevedenia, ktoré sa používa pri závodných motoroch. Komory zachytávajú olej z olejových výparov namiesto aby sa usadzoval v hadiciach alebo v intercoolery. APR brutálne testovanie na závodnej dráhe preukázalo, že tento systém pracuje presne tak, ako bol navrhnutý. Zachytáva olej tak, že odsávacia hadice späť do sania je na dotyk stále čistá.
Vypustiť usadený olej v nádobke je jednoduché. Nie je potrebné žiadne špecializované náradie na montáž / demontáž nádobky. Všetko sa rieši cez vypúšťací ventil na spodku nádobky. Okrem toho kompletná starostlivosť o tento systém je vďaka jednoduchej dvojdielnej konštrukcii naozaj veľmi ľahká.
APR Oil Catch Tank je potrebný pre všetkých nadšencov, ktorí chcú maximálny výkon a zároveň chcú udržať sací trakt a sacie ventily svojho motora čisté.