AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 799 €
Cena bez DPH: 666 €
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
APR DL501 S Tronic TCU Upgrade
APR s potešením predstavuje svoj ultimátny upgrade riadiacej jednotky prevodovky (TCU) pre DL501 Gen 1, Gen 1.5 a Gen 2 S Tronic automatické prevodovky! Táto úprava je k dispozícii pre vozidlá postavené na motorovej platforme 3.0 TFSI. Do vozidla sa nahrávaná prostredníctvom OBD-II zásuvky a zákazník si môže počas inštalácie softvéru vybrať z niekoľkých užívateľských nastavení to, ktoré mu bude najviac vyhovovať.
APR TCU upgrade obsahuje omnoho viac funkcií ako len klasické posúvače niektorých limiterov a ponúka širokú škálu softvérových zmien navrhnutých tak, aby maximalizovali zážitok z jazdy a zlepšili výkon prevodovky. Vďaka dôkladným znalostiam vnútorných funkcií prevodovky a riadiacich procesov boli APR inžinieri schopní vylepšiť mnoho aspektov prevodovky od tých, ktoré zlepšujú akceleráciu a rýchlosť radenia až po tie, ktoré spríjemňujú dennodenné jazdenie. Do APR úpravy sú zároveň zahrnuté aj nové funkcie vrátane niekoľkých typicky vyhradených len pre špičkové modely Audi Quattro GmbH RS.
V závislosti od jazdných podmienok vytvorili APR kalibrační inžinieri niekoľko prevádzkových režimov navrhnutých tak, aby poskytovali ideálny výkon a odozvu pre dané jazdné podmienky. Pri použití funkcie „Launch Control“ prejde prevodovka automaticky do režimu vytvoreného špeciálne pre maximálne zrýchlenie, ktorý je navrhnutý tak, aby poskytoval to najlepšie možné zrýchlenie prostredníctvom použitia zvýšeného krútiaceho momentu, optimalizovaných bodov radenia a stratégií radenia a ďalšieho radu vylepšení súvisiacich s výkonom. Pri dynamickejšej jazde (pri takmer úplne otvorenej škrtiacej klapke) prejde prevodovka do iného prevádzkového režimu, ktorý bol optimalizovaný pre vozidlách s upraveným softvérom motora. Manuálny režim a režim Tiptronic sú šité na mieru požiadavkám vodiča, ktorý si môže počas inštalácie softvéru zvoliť ponechanie alebo zakázanie automatického radenie smerom nahor / nadol. Tieto jazdné režimy ďalej obsahujú funkcie, ktoré umožňujú rýchlejší čas odozvy na pádla radenia a rýchlejšie radenie smerom nahor pri modeloch Gen 2 / B8.5. Počas jazdy s čiastočným zaťažením v režime Drive aj Sport zostáva prevodovka a tým pádom aj jazda pokojná a plynulá. Vyriešené sú samozrejme aj bežné problémy a nepríjemnosti spojené s neustálim radením vyššieho a vyššieho prevodového stupňa, s ktorým sú späté nežiaduce javy ako podtáčanie motora a tupá reakcia na plynový pedál. Po tomto upgrade bude prevodovka reagovať na jazdné podmienky a okamžite tak reagovať na požiadavky vodiča.
Krátke fakty
- Maximálne otáčky radenia posunuté až na 7200 ot/min s ochranou proti príliš skorému podradeniu (pretočenie motora).
- Významné zvýšenie výkonu vďaka posunutým bodom radenia – čím vyššia úroveň úpravy, tým je rozdiel vo výkone zásadnejší
- Zvýšený limit prenášaného krútiaceho momentu cez prevodovku pri zachovaní tepelnej ochrany.
- Užívateľsky nastaviteľný 3-krokový Launch Control (3 úrovne otáčok LC).
- Užívateľsky definovateľné * maximálne otáčky pre Launch Control až na úrovni 6000 ot/min.
- Užívateľsky definovateľné * automatické radenie smerom nadol (zap / vyp) v manuálnom „M“ režime.
- Užívateľsky definovateľné * automatické radenie smerom nahor (zap / vyp) v manuálnom „M“ režime.
- Funkcia Launch Control je dostupná vo všetkých jazdných režimoch (Drive, Sport, Manual).
- Zlepšená odozva funkcie Launch Control pre rýchlejšiu akceleráciu.
- Počítadlo počtu štartov s Launch Control-om je zvýšené z 200 na 3000.
- Režim maximálnej akcelerácie umožňuje dosiahnuť najrýchlejšiu možnú akceleráciu.
- Viacero prevádzkových režimov navrhnutých pre rôzne jazdné podmienky.
- Zlepšená odozva na pádla radenia v manuálnom režime / TT.
- Manuálny režim / TT - body radenia optimalizované podľa daného prevodového stupňa - modely Gen 2 / B8.5.
- Upravený tepelný management.
- Optimalizovaná prevádzka vodného čerpadla chladiacej kvapaliny v závislosti na hodnote teploty prevodovky.
- Ukazovateľ aktuálneho zaradeného prevodového stupňa aj v režime Drive a Sport.
- Optimalizované mapy radenia pre Drive a Sport jazdný režim.
- Blokovanie radenia smerom nadol v prípadoch kde by podradenie viedlo k prekročeniu maximálnych dovolených otáčok motora.
- Odstránenie nepríjemného kovového zvuku pri zastavovaní - skoré podradenie do 1. prevodového stupeňa.
- Odstránený problém s radením z 1. na 2. prevodový stupeň (Short Shift issue).
* APR DirectPort Programming umožňuje koncovému užívateľovi prispôsobiť si počas inštalácie TCU upgrade jeho potrebám.
Drive a Sport jazdný režim
APR inžinieri venovali veľkú pozornosť sériovým mapám radenia v Drive (eco) a Sport (športovom) jazdnom režime, aby pomohli zaistiť príjemnejší zážitok z jazdy. V každom jazdnom režime s požiadavkou na vysoký krútiaci moment a vysoké otáčky sa body radenia postupne zvyšujú tesne pod nové maximum otáčok radenia - 7200 ot/min. Hodnota otáčok ochrany proti skorému podradeniu, ktorá zabraňuje nechcenému pretočeniu motora je pre každý prevodový stupeň iná. Pri použití funkcie Launch Control v športovom jazdnom režime sa prevodovka automaticky prepne do režimu pre maximálnu akceleráciu.
V situáciách s čiastočným zaťažením a nízkymi otáčkami sa oba jazdné režim Drive aj Sport správajú podobne ako v sériovom nastavení. Body radenia boli zdvihnuté tak, aby sa v Drive jazdnom režime zabránilo predčasnému a zbytočnému radeniu vždy čo najvyššieho možného prevodového stupňa a aby sa v režime Sport dosiahol športovejší pocit z jazdy. Bol vyriešený problém s radením z 1. na 2. prevodový stupeň. Rovnako bol odstránený aj nepríjemný kovový zvuk, ktorý sa ozýval z prevodovky pri spomaľovaní a následnom zastavení tým, že prevodovka už nebude predčasne radiť 1. prevodový stupeň.
Manual jazdný režim
APR TCU upgrade umožňuje nakonfigurovať si fungovanie manuálneho jazdného režimu podľa svojich preferencií. Spínač kick-down, ktorý je zodpovedný za automatické podradenie aj v manuálnom režime je v bežnom nastavení stále aktívny, ale na želanie zákazníka môže byť deaktivovaný počas inštalácie úpravy. Rovnako je na tom aj radenie smerom nahor, ktoré sa automaticky deje pri otáčkach blízkych 7200 ot/min. Na želanie zákazníka sa počas inštalácie môže táto funkcia deaktivovať a umožní sa tak motoru vyhnať otáčky až do obmedzovača, tak ako sa to deje pri klasickej manuálnej prevodovke. Prevodovka už nebude nijako obmedzovaná a umožní Vám podraďovanie aj do vysokých otáčok za predpokladu, že sa tým neprekročí obmedzovač otáčok motora. Pri všetkých jazdných podmienkach je odozva na radenie pádlami stiahnutá minimum a reakcia prevodovky na stlačenie pádla je tak omnoho rýchlejšia. Na modeloch Gen 2 / B8.5 sa pri radení pomocou pádiel smerom nahor nad hranicou komfortného bodu radenia (blízko 3000 ot/min) prevodovka automaticky prepne do režimu "quick shift", čo má za následok bleskové radenie prevodových stupňov!
Maximálne body radenia
3-stupňová funkcia Launch Control
APR trojstupňový Launch control je úplne iná liga ako hocičo iné na trhu. Počas inštalácie softvéru si zákazník môže vybrať otáčky pre Launch Control „LC“ (otáčky LC pre aktivovaný kick-down). Keď sa šofér rozhodne štartovať z miesta a aktivuje funkciu LC má na výber až z troch otáčkových pásiem podľa toho, aké podmienky momentálne panujú na mieste kde chce akcelerovať.
Pri 100% zošliapnutom plynovom pedáli a so zapnutou funkciu kick-down (plynový pedál pretlačený cez doraz až úplne na podlahu) si vozidlo automaticky vyberie najvyššiu hodnotu otáčok pre LC. Sú to presne tie otáčky, ktoré si zákazník zadefinoval pri nahrávaní softvéru prevodovky. Pri úplne stlačenom plynovom pedáli, keď nie je zapnutá funkcia kick-down, sa automaticky zvolia stedné otáčky pre LC. Nakoniec pri približne 50% stlačení plynového pedálu si prevodovka vyberie najnižšie otáčky pre LC (viď priložená tabuľka). Ak sú pri nahrávaní softvéru správne zvolené najvyššie otáčky pre LC, tak má zákazník k dispozícii tri módy pre LC vhodné pre klasickú cestu, závodný okruh alebo šprinty a šprinty na slickoch.
Aktiváciou funkcie LC sa prevodovka automaticky prepne do režimu maximálnej akcelerácie. Počas tohto režimu je čas strávený radením rýchlostí minimalizovaný, čo vedie k rýchlejšej akcelerácii, ktorá udržuje vodiča zatlačeného do sedadla. Oneskorenie, ktoré sa typicky vyskytuje po zdvihnutí brzdového pedálu a na začiatku samotného rozjazdu vozidla sa skrátilo vďaka okamžitej reakcii prevodovky, pričom sa zrýchlilo aj prenesenie krútiaceho momentu z motora na kolesá. Riadenie čerpadla chladiacej kvapaliny prevodovky bolo upravené tak, aby držalo teplotu oleja prevodovky pod požadovanou bezpečnou hodnotou.
Počet dovolených štartov z miesta so zapnutým LC za zvýšil o 1400% a to z pôvodných 200 až na 3000.
Odporúčanie
APR neodporúča nastaviť otáčky pre LC vyššie ako na 4000 ot/min. Môže tak dôjsť ku zbytočnému pretáčaniu kolies, ktoré nijako nezlepší akceleráciu a môže spôsobiť nežiaduce správanie. Nižšie otáčky LC je odporúčané použiť pri situáciách s horšou priľnavosťou. Vyššie otáčky LC sú odporúčané iba pri AWD vozidlách s použitím slickov a na napenetrovanej trati.
Poznámka: aby bolo možné použiť funkciu „Launch Control“ ASR aj ESP musia byť úplne vypnuté a prevodovka musí byť v športovom režime. To sa dosiahne podržaním tlačidla trakčnej kontroly po dobu pár sekúnd.
S Tronic teplotný management
Teplotný management je dôležitou súčasťou prevodovky DL501. Zatiaľ čo niektorý úpravcovia jednoducho úplne odstránia teplotnú ochranu prevodovky a prehlasujú, že zvýšili výkon chladenia prevodovky, APR TCU úprava túto ochranu ponecháva aktívnu a tým umožňuje prevodovke dosiahnuť iba bezpečnú maximálnu teplotu pred tým, ako táto ochrana zasiahne. Pri situáciách kde je prevodovka vystavená vysokému zaťaženiu ako napr. akcelerácia z miesta za pomoci funkcie Launch Control, alebo jazdenie na okruhu či kopci, prevodovka automaticky vyšle pokyn čerpadlu chladiacej kvapaliny prevodovky, aby pracovalo na najvyššie možné otáčky a držalo tak teplotu oleja na požadovanej hodnote.
Na rozdiel od sériového procesu ochrany prevodovky, ktorý umožní prenos len skoro žiadneho krútiaceho momentu, APR ochrana prevodovky proti prehriatiu umožňuje prenos obmedzeného krútiaceho moment, ktorý je dostatočný na to, aby bolo možné s vozidlom bezpečne opustiť trať alebo zísť z cesty na najbližšie parkovisko či odpočívadlo. Pri udržiavaní vozidla v pohybe sa na rozdiel od jeho okamžitého zastavenia udržiava prúdenie vzduchu cez vodný chladič, čo pomáha udržať nízku teplotu chladiacej kvapaliny, ktorá cez výmenník tepla odoberá teplo z prevodového oleja, ktorý zase odoberá teplo zo samotnej prevodovky a lamiel. Tento ochladzovací proces má za následok omnoho rýchlejšie ochladenie prevodovky a výrazne tak prispieva ku skráteniu času potrebnému na úplne obnovenie funkcie prevodovky.
Obmedzovač krútiaceho momentu Rôzne továrenské obmedzovače krútiaceho momentu sa zvýšia na svoju maximálnu hodnotu, aby sa vylúčili neželané zásahy do hodnoty prenášaného krútiaceho momentu v celom spektre otáčok počas normálnej aj dynamickejšej jazdy. Dôležité a kritické obmedzovače však zostávajú nezmenené alebo sú len mierne upravené. Jedná sa hlavne o tie, ktoré zabezpečujú ochranu maximálnej teploty prevodovky, aby sa v nebezpečných prevádzkových situáciách zabránilo jej predčasnému poškodeniu. |
Indikátor zaradeného prevodového stupňa APR úprava S Tronic prevodovky umožní zobrazenie indikátora aktuálneho zaradeného prevodového stupňa pri Drive a Sport jazdnom režime na maxi dot displeji. |
Zlepšenie akcelerácie
Inžinieri z APR dokázali zlepšiť akceleráciu vozidla prostredníctvom rôznych vylepšení, ako napríklad zlepšenej funkcie Launch Control, vyšších bodov radenia (vyššie otáčky), merateľného skrátenia doby radenia a minimalizácie zásahov do radenia ako je to znázornené na obrázku nižšie.
Horný ľavý graf ukazuje G-sily pozdĺžneho zrýchlenia a horný pravý graf ukazuje rýchlosť vozidla v závislosti na čase. Tieto hodnoty boli namerané na vozidle AUDI B8 S4 s APR Stage II úpravou a na RON 108 mape. APR úprava TCU poskytla vozidlu lepšiu akceleráciu hneď po štarte, ktorá bola spôsobená vyššími bodmi radenia. Počas radenia prevodových stupňov došlo len k veľmi malému zásahu, čo malo za následok udržanie G-síl, ktoré držali šoféra počas rýchleho radenia zatlačeného v sedadle, na vysokých hodnotách. Vozidlu so sériovým softvérom sa nedarilo ani zďaleka tak dobre a pokles v G-silách aj akcelerácii bol značný, no vozidlo pri ktorom sa vyskytol klasický Short Shift problém na tom bolo ešte horšie. Rýchlosť vozidla bola výrazne ovplyvnená, čo je možné vidieť na grafe ako znateľnú odchýlku zrýchlenia, ktorá nastala pri rýchlosti 40 MPH.
Ako je znázornené na grafe, vozidlo vybavené APR TCU úpravou pokračovalo vo zvyšovaní rýchlosti oproti sériovému vozidlu vďaka vyšším bodom radenia, rýchlejšiemu radeniu a menšiemu zásahu do hodnoty prenášaného krútiaceho momentu. Čas potrebný na akceleráciu z 0-120 MPH bol znížený o 0.75 sekundy oproti sériovému a o 0.97 sekundy oproti sériovému s Short Shift problémom.
Vyšší výkon
Na niektorých modeloch je hodnota maximálnych bodov radenia nastavená na hodnotu 6400 ot/min, čo je výrazne menej ako je maximálna hodnota otáčok motora definovaná v APR úprave ECU. Motor teda nie je schopný produkovať maximálny výkon, pretože pri motoroch preplňovaných kompresorom sa maximálny výkon často dosahuje až pri maximálnych otáčkach motora. Zvýšením maximálnych bodov radenia výkon motora ďalej rastie, čo vedie k nárastu ďalších 20 - 30 HP oproti sériovému softvéru TCU, v závislosti od modelu, stupňa úpravy a palivovej mapy.
Cesta akou to robí APR
APR priame preprogramovanie APR DirectPort Programing je patentovaná technológia, pri ktorej každý distribútor APR úprav, ktorý je pripojený na internet má prístup k najnovším verziám softvéru. Firma APR ako prvá prišla na trh s priamym prehrávaním dát riadiace jednotky, ktoré je bez zbytočných zásahov do hardvéru vozidla či pridávaním ďalších zariadení do zložitej a drahej elektroniky. Riadiaca jednotka sa teda nemusí z vozidla vyberať ani otvárať. Dáta sú do nej nahrané cez OBD-II zásuvku. APR TCU Composer Patentovaný APR TCU Composer sa používa na zmenu softvéru riadenia prevodovky. Vďaka úplnému prístupu ku každej tabuľke, každej mape a každej premennej v rámci každého TCU sa kalibrační inžinieri APR neobmedzujú iba na niekoľko vopred definovaných máp ako to býva časté u iných úpravcov. Zostava APR TCU Elektrotechnici APR majú možnosť zmeniť štruktúru kódov TCU. Prostredníctvom zmien na úrovni kódu môžu inžinieri z APR pridať do TCU budúce funkcie, ktoré by inak nebolo možné pridať len prostredníctvom kalibračných zmien. |
Vývoj úpravy TCU APR kalibračný inžinieri zaujali priamy a vlastný prístup ku kalibrácii úprav riadiacich jednotiek prevodoviek TCU. Až príliš často sa stáva, že iní „úpravcovia“ vytvoria jednu všeobecnú kalibráciu, ktorá je potom nahrávaná naprieč celým spektrom rôznych vozidiel a verzií prevodoviek. Nanešťastie, táto všeobecná metóda kopírovania a vkladania toho istého softvéru môže mať za následok niektoré nežiaduce účinky, ako sú pomalé radenie nahor aj nadol, obmedzenia prenosu krútiaceho momentu, trhanie pri radení, nefunkčnosť a všeobecná nekompatibilita. V niektorých extrémnych prípadoch môže dôjsť až ku poškodeniu prevodovky. APR zobralo do úvahy fakt, že automobilka vypúšťa von mnoho typov softvérov pre jednu a tú istú prevodovku a postavili sa ku tomu profesionálne. Každý APR softvér prevodovky TCU je robený priamo z pôvodného sériového softvéru, aby sa tak zaistila bezproblémová funkčnosť a maximálny pôžitok z jazdy. Pri firme APR zabudnite na jednoduché a lacné „vyvíjanie“ softvérov pomocou veľmi rozšírenej funkcie ctrl+c a ctrl+v! |
Platba a vykonanie úpravy
Dá sa objednať a zaplatiť vopred bankovým prevodom a následne sa len dohodnúť na termíne úpravy alebo zaplatiť v hotovosti na mieste po úprave. V prípade platby v hotovosti zvoľte pri platení platbu dobierkou. Po objednaní budete kontaktovaný a dohodne sa termín úpravy, ktorá bude vykonaná v priestoroch našej prevádzky.
Bezpečnosť Všetky APR úpravy sú zakódované tak, aby nebolo možné ich odcudzenie inými spoločnosťami. |
Záruka Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú doživotnú záruku na nahratý softvér. Kedykoľvek sa objaví nová verzia softvéru, máte možnosť jej nahratia bez ďalších poplatkov. |
Vrátenie peňazí Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú možnosť vrátenia originálneho nastavenia a peňazí do 30tich dní odo dňa kedy bola úprava vykonaná. Ak budete z akýchkoľvek dôvodov nespokojný s touto úpravou, budú vám vrátené peniaze a vaše auto dostane naspäť originálne továrenské nastavenie riadiacej jednotky. |