0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR TCU úprava riadiacej jednotky prevodovky S Tronic DL501 AUDI S6 S7 C7/7.5 4.0 TFSI

APR TCU úprava riadiacej jednotky prevodovky S Tronic DL501 AUDI S6 S7 C7/7.5 4.0 TFSI
APR TCU úprava riadiacej jednotky prevodovky S Tronic DL501 AUDI S6 S7 C7/7.5 4.0 TFSI
APR TCU úprava riadiacej jednotky prevodovky S Tronic DL501 AUDI S6 S7 C7/7.5 4.0 TFSI

Cena s DPH: 799

Cena bez DPH: 666

Výrobca: APR Chiptuning

Kód produktu: DPP-TCU-DL501

Dostupnosť produktu: Skladom viac ako 5ks

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

APR DL501 S Tronic TCU Upgrade 4.0 TFSI

APR s potešením predstavuje svoj ultimátny upgrade riadiacej jednotky prevodovky (TCU) pre DL501 AUDI S6 a S7 C7/7.5 S Tronic automatické prevodovky! Táto úprava je k dispozícii pre vozidlá postavené na motorovej platforme 4.0 TFSI. Do vozidla sa nahrávaná prostredníctvom OBD-II zásuvky a zákazník si môže počas inštalácie softvéru vybrať z niekoľkých užívateľských nastavení to, ktoré mu bude najviac vyhovovať.

APR TCU upgrade obsahuje omnoho viac funkcií ako len klasické posúvače niektorých limiterov a ponúka širokú škálu softvérových zmien navrhnutých tak, aby maximalizovali zážitok z jazdy a zlepšili výkon prevodovky. Vďaka dôkladným znalostiam vnútorných funkcií prevodovky a riadiacich procesov boli APR inžinieri schopní vylepšiť mnoho aspektov prevodovky od tých, ktoré zlepšujú akceleráciu a rýchlosť radenia až po tie, ktoré spríjemňujú dennodenné jazdenie. Do APR úpravy sú zároveň zahrnuté aj nové funkcie vrátane niekoľkých typicky vyhradených len pre špičkové modely Audi Quattro GmbH RS.


Krátke fakty

- Rýchlejšia akcelerácia vďaka špecificky zvoleným bodom radenia.

- Mapy radenia pre jazdné režimy Drive a Sport šité presne na mieru APR ECU úpravám.

- Zvýšený limit prenášaného krútiaceho momentu cez prevodovku pri zachovaní tepelnej ochrany.

- Užívateľsky nastaviteľný 3-krokový Launch Control (3 úrovne otáčok LC).

- Užívateľsky definovateľné * maximálne otáčky pre Launch Control až na úrovni 6000 ot/min.

- Užívateľsky definovateľné * automatické radenie smerom nadol (zap / vyp) v manuálnom „M“ režime.

- Užívateľsky definovateľné * automatické radenie smerom nahor (zap / vyp) v manuálnom „M“ režime.

- Zlepšená odozva funkcie Launch Control pre rýchlejšiu akceleráciu.

- Počítadlo počtu štartov s Launch Control-om je zvýšené z 200 na 3000.

- Režim maximálnej akcelerácie umožňuje dosiahnuť najrýchlejšiu možnú akceleráciu.

- Viacero prevádzkových režimov navrhnutých pre rôzne jazdné podmienky.

- Zlepšená odozva na pádla radenia v manuálnom „M“ režime.

- Optimalizovaný čas trvania radenia prevodových stupňov v manuálnom „M“ režime.

- Upravený tepelný management.

- Optimalizovaná prevádzka vodného čerpadla chladiacej kvapaliny v závislosti na hodnote teploty  prevodovky.

- Ukazovateľ aktuálneho zaradeného prevodového stupňa aj v režime Drive a Sport.

- Blokovanie radenia smerom nadol v prípadoch kde by podradenie viedlo k prekročeniu maximálnych dovolených otáčok motora.

* APR DirectPort Programming umožňuje koncovému užívateľovi prispôsobiť si počas inštalácie  TCU upgrade jeho potrebám.


Drive a Sport jazdný režim

APR kalibrační inžinieri zistili, že továrenské jazdné „D“ a športové „S“ režimy prevodovky nie sú pri zvýšení výkonu nad výrobné limity vôbec ideálne. V režime jazdy „D“ prevodovka zbytočne radí šiesty prevodový stupeň skôr ako je potrebné, pričom vodičovi zanecháva zlý dojem z jazdy. Podobne športový režim „S“ svojím prejavom ďaleko zaostáva za svojím názvom. V obidvoch režimoch zostávajú maximálne body (otáčky) radenia optimalizované pre sériovú hodnotu výkonu, ktorá sa ale zásadným spôsobom líši od hodnôt, ktoré poskytujú APR hardvérové a softvérové úpravy. Výsledkom je, že počas akcelerácie vozidla nevie prevodovka na rozbeh vozidla využiť všetok potenciál vyššieho výkonu a krútiaceho momentu. Jedným z dôvodov prečo sa tak deje sú práve sériové body (otáčky) radenia pri prudkej akcelerácii.

Aby sa toto nepriaznivé správanie prevodovky odstránilo, inžinieri v APR využili viacstupňový prístup a prispôsobili mapy radenia tak, aby sa harmonicky synchronizovali s aktuálnou APR úpravou riadiacej jednotky motora a rôznymi konfiguráciami prevodových pomerov každej platformy. Niektorí „úpravcovia“ si zvolia tú najjednoduchšiu cestu a pri plne otvorenej škrtiacej klapke nastavia body radenia na maximálne dovolené otáčky motora (obmedzovač). APR sa ale vybralo inou cestou a body radenia prevodovky závisia od aktuálnych akceleračných dát. Výsledkom je, že sa síce body radenia na jednotlivých prevodových stupňoch pri plnom otvorení škrtiacej klapky vo väčšine prípadov zhodujú s maximálnymi otáčkami motora (obmedzovač) tak ako v predošlom prípade, no akcelerácia je zlepšená tým, že sa vyrovnajú otáčky hriadeľov pred aj po radení. Radenie rýchlostí je tak podstatne rýchlejšie.

V situáciách pri malom zaťažení a nízkych otáčkach kde je škrtiaca klapka otvorená len čiastočne obidva režimy „D“ aj „S“ hľadajú možnosť ako zaradiť čo najvyšší možný prevodový stupeň. Jazda má síce stále výhodu hospodárnosti, ale motor je hlboko podtáčaný čo spôsobuje viacero problémov ako napríklad usadzovanie karbónu v sacom trakte, nepríjemné vibrácie pri ľahkej akcelerácii a pod. Všetky tieto neduhy sériového softvéru prevodovky ale rieši APR TCU upgrade, ktorý nedovolí motoru toto nepriaznivé podtáčanie ako v režime „D“ tak už vôbec nie v režime „S“. Športový režim bol taktiež optimalizovaný tak, aby poskytoval športový pocit z jazdy hodný svojmu názvu. V obidvoch prípadoch sa prevodovka hladko integruje s APR softvérmi pre riadiace jednotky motorov tak, aby poskytovala vzrušujúci zážitok z jazdy a vyšší výkon a krútiaci moment boli prenášané z motora na kolesá spoľahlivo a hlavne bezpečne.


Manual a Tiptronic jazdný režim

APR užívateľsky definovateľný manuálny režim „M“ umožňuje koncovému užívateľovi nakonfigurovať si fungovanie prevodovky počas jazdy keď je tento jazdný režim aktivovaný.

Funkcia kick-down, ktorá je zodpovedná za okamžité podradenie, je v sériovom nastavení prevodovky aktívna aj v manuálnom režime „M“, ale počas nahrávania softvéru je možné ju na želanie deaktivovať. Podobne je možné pri inštalácii deaktivovať aj automatické radenie smerom nahor, ktoré sa vyskytuje ešte pred dosiahnutím maximálnych otáčok motora. Motoru sa tak umožní vyhnať otáčky až do obmedzovača presne tak, ako by ste mali v aute manuálnu prevodovku.

Prevodovka tak už nebude blokovať žiadne ručné podraďovanie, pokiaľ by šofér nechcel podradiť na nižší prevodový stupeň príliš skoro a tým prekročiť otáčky obmedzovača. Vo všetkých jazdných situáciách je reakcia na stlačenie pádla radenia skrátená, čo umožňuje radenie v okamih kedy to šofér vyžaduje a navyše bol aj optimalizovaný čas potrebný na zmenu prevodového stupňa.


Maximálne body radenia Stage I / Stage II

Maximálne body radenia Stage III


3-stupňová funkcia Launch Control

APR trojstupňový Launch control je úplne iná liga ako hocičo iné na trhu. Počas inštalácie softvéru si zákazník môže vybrať otáčky pre Launch Control „LC“ (otáčky LC pre aktivovaný kick-down). Keď sa šofér rozhodne štartovať z miesta a aktivuje funkciu LC má na výber až z troch otáčkových pásiem podľa toho, aké podmienky momentálne panujú na mieste kde chce akcelerovať.

Pri 100% zošliapnutom plynovom pedáli a so zapnutou funkciu kick-down (plynový pedál pretlačený cez doraz až úplne na podlahu) si vozidlo automaticky vyberie najvyššiu hodnotu otáčok pre LC. Sú to presne tie otáčky, ktoré si zákazník zadefinoval pri nahrávaní softvéru prevodovky. Pri úplne stlačenom plynovom pedáli, keď nie je zapnutá funkcia kick-down, sa automaticky zvolia stedné otáčky pre LC. Nakoniec pri približne 50% stlačení plynového pedálu si prevodovka vyberie najnižšie otáčky pre LC (viď priložená tabuľka). Ak sú pri nahrávaní softvéru správne zvolené najvyššie otáčky pre LC, tak má zákazník k dispozícii tri módy pre LC vhodné pre klasickú cestu, závodný okruh alebo šprinty a šprinty na slickoch.

Aktiváciou funkcie LC sa prevodovka automaticky prepne do režimu maximálnej akcelerácie. Počas tohto režimu je čas strávený radením rýchlostí minimalizovaný, čo vedie k rýchlejšej akcelerácii, ktorá udržuje vodiča zatlačeného do sedadla. Oneskorenie, ktoré sa typicky vyskytuje po zdvihnutí brzdového pedálu a na začiatku samotného rozjazdu vozidla sa skrátilo vďaka okamžitej reakcii prevodovky, pričom sa zrýchlilo aj prenesenie krútiaceho momentu z motora na kolesá. Riadenie čerpadla chladiacej kvapaliny prevodovky bolo upravené tak, aby držalo teplotu oleja prevodovky pod požadovanou bezpečnou hodnotou.

Počet dovolených štartov z miesta so zapnutým LC za zvýšil o 1400% a to z pôvodných 200 až na 3000.

Odporúčanie

APR neodporúča nastaviť otáčky pre LC vyššie ako na 4000 ot/min. Môže tak dôjsť ku zbytočnému pretáčaniu kolies, ktoré nijako nezlepší akceleráciu a môže spôsobiť nežiaduce správanie. Nižšie otáčky LC je odporúčané použiť pri situáciách s horšou priľnavosťou. Vyššie otáčky LC sú odporúčané iba pri AWD vozidlách s použitím slickov a na napenetrovanej trati.

Poznámka: aby bolo možné použiť funkciu „Launch Control“  ASR aj ESP musia byť úplne vypnuté a prevodovka musí byť v športovom režime. To sa dosiahne podržaním tlačidla trakčnej kontroly po dobu pár sekúnd.


S Tronic teplotný management 

Teplotný management je dôležitou súčasťou prevodovky DL501. Zatiaľ čo niektorý úpravcovia  jednoducho úplne odstránia teplotnú ochranu prevodovky a prehlasujú, že zvýšili výkon chladenia prevodovky,  APR TCU úprava túto ochranu ponecháva aktívnu a tým umožňuje prevodovke dosiahnuť iba bezpečnú maximálnu teplotu pred tým, ako táto ochrana zasiahne. Pri situáciách kde je prevodovka vystavená vysokému zaťaženiu ako napr. akcelerácia z miesta za pomoci funkcie Launch Control, alebo jazdenie na okruhu či kopci, prevodovka automaticky vyšle pokyn čerpadlu chladiacej kvapaliny prevodovky, aby pracovalo na najvyššie možné otáčky a držalo tak teplotu oleja na požadovanej hodnote. 

Na rozdiel od sériového procesu ochrany prevodovky, ktorý umožní prenos len skoro žiadneho krútiaceho momentu, APR ochrana prevodovky proti prehriatiu umožňuje prenos obmedzeného krútiaceho moment, ktorý je dostatočný na to, aby bolo možné s vozidlom bezpečne opustiť trať alebo zísť z cesty na najbližšie parkovisko či odpočívadlo. Pri udržiavaní vozidla v pohybe sa na rozdiel od jeho okamžitého zastavenia udržiava prúdenie vzduchu cez vodný chladič, čo pomáha udržať nízku teplotu chladiacej kvapaliny, ktorá cez výmenník tepla odoberá teplo  z prevodového oleja, ktorý zase odoberá teplo zo samotnej prevodovky a lamiel. Tento ochladzovací proces má za následok omnoho rýchlejšie ochladenie prevodovky a výrazne tak prispieva ku skráteniu času potrebnému na úplne obnovenie funkcie prevodovky.


Obmedzovač krútiaceho momentu

Rôzne továrenské obmedzovače krútiaceho momentu sa zvýšia na svoju maximálnu hodnotu, aby sa vylúčili neželané zásahy do hodnoty prenášaného krútiaceho momentu v celom spektre otáčok počas normálnej aj dynamickejšej jazdy. Dôležité a kritické obmedzovače však zostávajú nezmenené  alebo sú len mierne upravené. Jedná sa hlavne o tie, ktoré zabezpečujú ochranu maximálnej teploty prevodovky, aby sa v nebezpečných prevádzkových situáciách zabránilo jej predčasnému poškodeniu.

Indikátor zaradeného prevodového stupňa

APR úprava S Tronic prevodovky umožní zobrazenie indikátora aktuálneho zaradeného prevodového stupňa pri Drive a Sport jazdnom režime na maxi dot displeji.


Cesta akou to robí APR

APR priame preprogramovanie

APR DirectPort Programing je patentovaná technológia, pri ktorej každý distribútor APR úprav, ktorý je pripojený na internet má prístup k najnovším verziám softvéru. Firma APR ako prvá prišla na trh s priamym prehrávaním dát riadiace jednotky, ktoré je bez zbytočných zásahov do hardvéru vozidla či pridávaním ďalších zariadení do zložitej a drahej elektroniky. Riadiaca jednotka sa teda nemusí z vozidla vyberať ani otvárať. Dáta sú do nej nahrané cez OBD-II zásuvku.

APR TCU Composer

Patentovaný APR TCU Composer sa používa na zmenu softvéru riadenia prevodovky. Vďaka úplnému prístupu ku každej tabuľke, každej mape a každej premennej v rámci každého TCU sa kalibrační inžinieri APR neobmedzujú iba na niekoľko vopred definovaných máp ako to býva časté u iných úpravcov.

Zostava APR TCU

Elektrotechnici APR majú možnosť zmeniť štruktúru kódov TCU. Prostredníctvom zmien na úrovni kódu môžu inžinieri z APR pridať do TCU budúce funkcie, ktoré by inak nebolo možné pridať len prostredníctvom kalibračných zmien.

Vývoj úpravy TCU

APR kalibračný inžinieri zaujali priamy a vlastný prístup ku kalibrácii úprav riadiacich jednotiek prevodoviek TCU. Až príliš často sa stáva, že iní „úpravcovia“ vytvoria jednu všeobecnú kalibráciu, ktorá je potom nahrávaná naprieč celým spektrom rôznych vozidiel a verzií prevodoviek. Nanešťastie, táto všeobecná metóda kopírovania a vkladania toho istého softvéru môže mať za následok niektoré nežiaduce účinky, ako sú pomalé radenie nahor aj nadol, obmedzenia prenosu krútiaceho momentu, trhanie pri radení, nefunkčnosť a všeobecná nekompatibilita. V niektorých extrémnych prípadoch môže dôjsť až ku poškodeniu prevodovky. APR zobralo do úvahy fakt, že automobilka vypúšťa von mnoho typov softvérov pre jednu a tú istú prevodovku a postavili sa ku tomu profesionálne. Každý APR softvér prevodovky TCU je robený priamo z pôvodného sériového softvéru, aby sa tak zaistila bezproblémová funkčnosť a maximálny pôžitok z jazdy. Pri firme APR zabudnite na jednoduché a lacné „vyvíjanie“ softvérov pomocou veľmi rozšírenej funkcie ctrl+c a ctrl+v!


Platba a vykonanie úpravy

Dá sa objednať a zaplatiť vopred bankovým prevodom a následne sa len dohodnúť na termíne úpravy alebo zaplatiť v hotovosti na mieste po úprave. V prípade platby v hotovosti zvoľte pri platení platbu dobierkou. Po objednaní budete kontaktovaný a dohodne sa termín úpravy, ktorá bude vykonaná v priestoroch našej prevádzky. 


Bezpečnosť

Všetky APR úpravy sú zakódované tak, aby nebolo možné ich odcudzenie inými spoločnosťami.

Záruka

Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú doživotnú záruku na nahratý softvér. Kedykoľvek sa objaví nová verzia softvéru, máte možnosť jej nahratia bez ďalších poplatkov.

Vrátenie peňazí

Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú možnosť vrátenia originálneho nastavenia a peňazí do 30tich dní odo dňa kedy bola úprava vykonaná. Ak budete z akýchkoľvek dôvodov nespokojný s touto úpravou, budú vám vrátené peniaze a vaše auto dostane naspäť originálne továrenské nastavenie riadiacej jednotky.