AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 650 €
Cena bez DPH: 542 €
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
APR ECU Upgrade Stage I 2.0 TSI EA888 147 - 155 kW
APR predstavuje ultimátnu úpravu riadiacej jednotky pre tretiu generáciu motora EA888 2.0 TSI 147 - 155 kW, ktorý sa nachádza vo vozidlách AUDI A3 8P / TT 8J, VW Golf 6 GTI / Passat B6 a CC / Scirocco, SEAT Leon 1P / Altea, Škoda Octavia RS (2008+) / Superb II a dalších. APR úprava riadiacej jednotky je ponúkaná v niekoľkých variantoch podľa oktánového čísla. Úprava je vykonávaná prehraním softvéru riadiacej jednotky motora cez OBD-II zásuvku bez nutnosti rozoberania vozidla či samotnej riadiacej jednotky.
APR úprava riadiacej jednotky je najefektívnejšou modifikáciou vozidla s motorom 2.0 TSI EA888 v pomere obstarávacej ceny ku pridanému výkonu. Táto úprava dramaticky zvýši výkon, rovnako ako aj krútiaci moment motora a to v celom spektre otáčok, čím získate omnoho rýchlejšie a zábavnejšie vozidlo. Vďaka APR optimalizácii sériovej riadiacej jednotky využijete plný potenciál tohto motora.
Fáza APR úprav
APR úpravy riadiacej jednotky motora sú dostupné v niekoľkých fázach (Stage-och), ktoré sú kalibrované pre rôzne druhy paliva ako pre čisto sériový motor, tak aj pre motor s rôznymi hardvérovými modifikáciami. Pokročilejšie optimalizácie riadiacej jednotky sú kalibrované pre použitie 1.dielu výfuku so športovým katalyzátorom (Downpipe) APR Cast Downpipe FWD / APR Cast Downpipe AWD a športového sania, poprípade pre ľubovoľnú kombináciu týchto dielov. Všetky úpravy sú kalibrované pre prípadné použitie lepšieho intercooleru (chladič plniaceho vzduchu), catback výfuku prípadne aj pre ďalšie menšie úpravy, ktoré Vám radi odporučíme.
Všetky APR úpravy sú dostupne v niekoľkých verziách podľa oktánového čísla benzínu, ktorý máte v okolí. Podporované sú 95, 98 a 108 oktánové palivá.
Z dôvodu zachovania maximálnej možnej životnosti sériovej spojky je základná APR Stage I úprava dostupná aj vo verzii so zníženým krútiacim momentom a výkonom.
APR Stage I výkon
APR Stage 1 úprava riadiacej jednotky nevyžaduje žiadne hardvérové zmeny*. Je určená pre úplne sériové vozidlo a produkuje 253 - 271 HP** a 397 - 457 Nm** v závislosti na oktánovej špecifikácii použitého paliva (viď grafy nižšie). K nárastu výkonu 70 - 84 HP** a krútiaceho momentu 129 - 163 Nm** dochádza najmä v stredných a vysokých otáčkach. Táto úprava je určená pre úplne sériové vozidlo, je však kompatibilná s lepším nasávaním vzduchu, intercoolerom a catback výfukom.
APR Stage I ECU Upgrade je k dispozícii v štyroch výkonových kategóriách
1. APR Stage I Low Torque
Je určená pre zákazníkov, ktorí chcú zachovať sériový charakter vozidla a maximálnu možnú životnosť sériovej spojky manuálnej prevodovky. Táto úprava poskytne motoru výkon 253 HP** a krútiaci moment 397 Nm** na 95oct mape resp. 261 HP** a 407 Nm** na 98oct mape (viď grafy nižšie).
2. APR Stage I
Je určená pre zákazníkov, ktorí chcú využiť celý potenciál tejto úpravy a chcú zo svojho vozidla dostať maximum výkonu a krútiaceho momentu. Veľmi odporúčaná je montáž účinnejšieho intercooler-u a športového sania, kde potom úprava spoľahlivo poskytne výkon 253 HP** a krútiaci moment 420 Nm** na 95oct mape, 261 HP** a 431 Nm** na 98oct mape (viď grafy nižšie).
3. APR Stage I Low Torque s podporou športového sania
Táto úprava si vyžaduje montáž športového sania, veľmi odporúčaná je aj montáž účinnejšieho intercooler-u. Po jej nahratí očakávajte výkon na úrovni 257 HP** a krútiaci moment 401 Nm** na 95oct mape resp. 268 HP** a 408 Nm** na 98oct mape (viď grafy nižšie).
4. APR Stage I s podporou športového sania
Je určená pre zákazníkov, ktorí chcú využiť celý potenciál tejto úpravy a chcú zo svojho vozidla dostať maximum výkonu a krútiaceho momentu. Táto úprava si vyžaduje montáž športového sania, veľmi odporúčaná je aj montáž účinnejšieho intercooler-u. Po jej nahratí očakávajte výkon na úrovni 257 HP** a krútiaci moment 424 Nm** na 95oct mape, 268 HP** a 442 Nm** na 98oct mape resp. 271 HP** a 457 Nm** na 108oct mape (viď grafy nižšie).
*Schopnosť prenášať zvýšený krútiaci moment a životnosť spojky manuálnej prevodovky po úprave sú výrazne limitované jej aktuálnou kondíciou. Je preto treba počítať s tým, že skôr či neskôr ju bude treba vymeniť za silnejšiu.
*Pre bezpečný prenos zvýšeného krútiaceho momentu pri vozidlách s automatickou prevodovkou (DSG / S-Tronic) odporúčame nahratie APR TCU Upgrade DQ250 - úpravu automatickej prevodovky
**Aby boli tieto hodnoty stabilné a nemali tendenciu pri vyšších teplotách (v lete) a viacerých po sebe nasledujúcich prudkých akceleráciách klesať, výrazne odporúčame dosadenie lepšieho intercooleru (chladiča nasávaného vzduchu)
APR Stage I - grafy priebehu výkonu a krútiaceho momentu
APR Stage I Low Torque - RON 95 - 253 HP / 397 Nm APR Stage I Low Torque - RON 98 - 261 HP / 407 Nm APR Stage I - RON 95 - 253 HP / 420 Nm APR Stage I - RON 98 - 261 HP / 431 Nm
|
APR Stage I Low Torque + sanie - RON 95 - 257 HP / 401 Nm APR Stage I Low Torque + sanie - RON 98 - 268 HP / 408 Nm APR Stage I + sanie - RON 95 - 257 HP / 424 Nm APR Stage I + sanie - RON 98 - 268 HP / 442 Nm APR Stage I + sanie - RON 108 - 271 HP / 457 Nm |
Krútiaci moment je v grafoch uvedený v librách. Pre prepočet na Nm použite tento prevodník
*maximálne zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu je porovnané s hodnotami nameranými priamo v APR a nie s hodnotami udávanými VW
*merané na APR dynamometri za použitia SAEJ1349 korekcie a spriemerovania niekoľkých meraní. Výsledné hodnoty udávané na kľukovom hriadeli sú prerátané z výkonu nameranom na kolesách. Výsledky sa môžu líšiť podľa klimatických podmienok, iných druhov prevodoviek, kondície auta, teploty, kvality paliva, druhu valcovej brzdy, iného nastavenia a ďalším vplyvom
APR Motorsport Launch Limiter APR Motorsport Launch Limiter je príplatková voliteľná funkcia (175€ s DPH), ktorá eliminuje oneskorenie turbodúchadla (turbo lag) a poskytuje užívateľom možnosť nastaviť si otáčky pre rýchly štart z miesta (launch control). Jednoducho podržíte vytlačený spojkový pedál a následne stlačíte plynový pedál počas toho ako vozidlo stojí. Otáčky motora sa budú držať na vopred stanovenom limite, zatiaľ čo sa zvyšovanie tlaku v sacom potrubí deje pomocou stratégie, ktorá nijako negatívne neovplyvňuje životnosť katalyzátora. Počas toho ako vozidlo stojí, má zatiahnutú ručnú brzdu a vytlačený spojkový pedál, môže vodič nastaviť a uložiť hodnotu otáčok, z ktorých chce štartovať. To sa deje pomocou stlačenia brzdového pedálu pri požadovaných otáčkach motora (viď video nižšie). S trochou praxe môže tento spôsob akcelerácie z miesta viesť ku podstatne lepším časom či už na ¼ míle alebo pri zrýchleniach 0-100 km/h atď. Táto funkcia je určená len pre vozidlá s manuálnou prevodovkou! |
APR Motorsport No-Lift Shift APR Motorsport No-Lift Shift je príplatková voliteľná funkcia (175€ s DPH), ktorá vodičovi umožňuje maximalizovať zrýchlenie tým, že sa zníži pokles výkonu, pokles plniaceho tlaku v sacom potrubí a čas potrebný na zmenu prevodového stupňa. Táto funkcia sa aktivuje len vtedy ak ide vozidlo minimálnou rýchlosťou 20 km/h a pedál akcelerátora je stlačený minimálne na 98%. Škrtiaca klapka zostáva otvorená a plniaci tlak sa neposiela cez blow off ventil preč, ale zostáva v sacom potrubí, čo vedie k vyššiemu výkonu bezprostredne po preradení. Dosahuje sa to pomocou stratégie, ktorá nijako neovplyvňuje životnosť sériového katalyzátora, zatiaľ čo ECU automaticky nastavuje časový úsek obmedzenia prenosu krútiaceho momentu, ktorý je len tak dlhý, aby vodič stihol vyradiť aktuálny prevodový stupeň a zaradiť ďalší. Žiadna úprava koncovým používateľom nie je potrebná. Vodič sa tak môže sústrediť len to ako čo najrýchlejšie preradiť (viď video nižšie). Táto funkcia je určená len pre vozidlá s manuálnou prevodovkou! |
Výkony nami upravených áut
V súčasnej dobe sme počtom úprav najväčším úpravcom týchto motorov v SR. Vďaka podpore, ktorú našim zákazníkom ponúkame zatiaľ žiaden z nich neprišiel o záruku, aj keď už riešil úkony spojené so servisom či zárukou. Pre viac informácií nás kontaktujte na: info@pkb-racing.sk
Napísali o našich úpravách
Autoforum.cz - Tohle je nejsilnější Škoda Octavia III RS, má 329 koní na brzdě
VAG-MAG.cz - Když s Octavií předjedete AUDI R8 V10
TopSpeed.sk - Videotest Škoda Octavia RS350 APR
APR EMCS programy a funkcie
APR Enhanced Modular Chipping System (EMCS) prináša do sériovej riadiacej jednotky motora ECU voliteľné programy a funkcie bez potreby nákupu externých hardvérových prepínačov. EMCS má schopnosť úplne prepísať všetky údaje operačných máp v ECU, čo dáva každému programovému režimu úplne inú sadu kalibračných zmien. Na tejto platforme je to v rozpore s fabrickou normou dosahovania limitov, pričom sa používajú iba multiplikátory, ktoré nahrádzajú len časti základnej kalibrácie alebo sa spoliehajú na aktivitu senzoru klepania, na základe ktorej sa zníži výkon. APR EMCS programy a funkcie sa aktivujú pomocou tlačidiel na páčke tempomatu alebo ideálne cez aplikáciu APR Mobile. Tempomat vozidla bude počas jazdy naďalej normálne fungovať.
Ak sa chcete dozvedieť ako aktivovať APR EMCS programy a funkcie kliknite na tento link APR EMCS Owner's Manual
Program Switching Prepínanie programov umožňuje užívateľovi vyberať si až medzi štyrmi rôznymi kalibráciami motora / prevádzkovými režimami. To všetko bez potreby externého hardvéru. Stock Mode Výberom tohto módu sa ECU kalibrácia prepne do sériového stavu. APR Performance Modes APR špecifické kalibrácie pre oktánové číslo sú dostupné pre rôzne prémiové a závodné palivá po celom svete. Každý zvolený režim predstavuje úplne novú kalibráciu, ktorá sa špecificky mení podľa charakteristík a kvality paliva. |
Valet Mode APR Valet Mode chráni Vaše vozidlo pred tým, aby sa stalo drahou hračkou pre neoprávnené osoby. Výberom tejto funkcie sa rapídne zníži výkon motora a aj maximálna rýchlosť vozidla. Security Lockout Táto funkcia bráni neoprávneným osobám v používaní funkcí APR EMCS. Ak je povolená tak sa EMCS funkcie budú úplne neviditeľné až kým nezadáte 2 až 4-ciferný bezpečnostný kód. Anti-Theft Aktivácia tejto funkcie zabraňuje normálnej prevádzke motora a to aj keď sa použije originál kľúč od vozidla. Vozidlo je úplne imobilizované až kým nezadáte 2 až 4-ciferný bezpečnostný kód, ktorý si sami zvolíte počas nahrávania úpravy. |
APR Moblie
APR Mobile je jednoduchý, ale výkonný nástroj navrhnutý na vylepšenie zážitku z používania APR úprav.
Aplikácia APR Mobile sa inštaluje na smarfony, tablety alebo iné zariadenia a poskytuje bezdrôtové pripojenie k riadiacej jednotke motora alebo ECU. Po pripojení je možné zariadenie použiť na prístup k funkciám prepínania programov EMCS, na čítanie / mazanie chybových kódov a ukladanie údajov ECU (Data Log) pri vysokých dátových rýchlostiach, ktoré sa nenájdete na žiadnych iných komerčne dostupných nástrojoch. Aplikácia sa dá použiť aj na prístup k najnovším spravodajským článkom APR, na nájdenie APR dealerov vo vašom okolí a na zobrazenie predtým uložených protokolov Data Log.
Ak sa chcete dozvedieť viac o aplikácii APR Mobile navštívte stránku produktov.
Svetová špička medzi kalibračnými expertmi
2.0 TSI EA888 využíva pre chod motora modernú riadiacu jednotku Bosch MED 17. Zjednodušene sa jedná o počítač, ktorý hovorí motoru ako správne pracovať. Tuningový software, ako je APR Stage X úprava, hovorí motoru ako správne pracovať a zároveň produkovať viac výkonu. Základné premenné, ktoré boli za účelom dosiahnutia vyššieho výkonu zmenené sú tlak turbodúchadla (boost), časovanie predstihu, polohy vačkových hriadeľov, nastavenie mixu vzduchu a paliva a ďalšie.
Táto riadiaca jednotka je veľmi komplikovaná. Bez toho, aby to vodič tušil, riadiaca jednotka inteligentne upravuje nastavenie motora tak, aby sa zachoval jeho hladký a bezproblémový chod. Oproti iným riadiacim jednotkám v iných modeloch, táto riadiaca jednotka pri svojom precíznom naladení eliminuje nutnosť ladenia na mieru pre dosiahnutie maximálneho výkonu a krútiaceho momentu aj za dramaticky meniacich sa klimatických podmienok.
Ako sa APR líši od ostatnej konkurencie
Riadiaca jednotka motora, ktorú máte vo svojom aute je veľmi výkonná a komplexná a je tak extrémne náročné plne pochopiť je algoritmus. Menší úpravcovia, ktorí nemajú také vývojové zázemie a ktorí chrlia kvantá úprav pre rôzne modely rozličných značiek, nemajú šancu jej fungovanie plne pochopiť a aby ju mohli upraviť, tak svoj program musia podstatne zjednodušiť. Tým ale odstránia jej prednosti, ktoré z nej robia tak komplexný a pokročilý motor management. Výsledkom je nekompletný produkt, ktorý ignoruje niektoré zásadné hodnoty merané pomocou rôznych snímačov a funguje len na tzv. mapu „natvrdo“. Riadiacej jednotke je zrazu úplne jedno čo tieto snímače merajú, riadi sa len svojou fixnou mapou. Uvedené hodnoty maximálneho výkon a a krútiaceho momentu sa pri týchto úpravách dosahujú len za určitých podmienok, ktoré boli prítomné počas ladenia softvéru.
Na rozdiel od týchto „úpravcov“ APR kalibrační inžinieri strávili roky neustálym zdokonaľovaním svojich úprav a to za plného pochopenia všetkých štruktúr tejto riadiacej jednotky. Iba tak mohli odomknúť plný potenciál motora. S kompletným porozumením a prístupom do všetkých štruktúr riadiacej jednotky, ku všetkým mapám, podmapám a k sekciám, ktoré pracujú s premennými podmienkami, APR inžinieri využili každú príležitosť, ktorú táto riadiaca jednotka dokáže ponúknuť. Nárast výkonu a krútiaceho momentu je citeľný a merateľný vo všetkých smeroch a za všetkých podmienok. Je umožnené využívanie vysokého výkonu s rýchlymi reakciami na zošliapnutie plynového pedálu a zároveň je úprava veľmi užívateľsky prívetivá s hladkým chodom pri bežnom dennom jazdení. Precízne zvládnutá regulácia plniaceho tlaku turbodúchadla prispieva k pôsobivo predvídateľnému správaniu motora, pretože turbo nabieha veľmi rýchlo a dokáže dodať konštantne vysoký výkon. Takisto sú zachované aj pokročilé rutiny pre ochranu motora. To umožňuje riadiacej jednotke, aby neustále kontrolovala a upravovala plnenie valcov a zabezpečovala presný mix paliva a vzduchu tak, aby sa motor riadne chladil a chránil. To všetko bez toho, aby tieto procesy nejako negatívne ovplyvnili pôžitok z jazdy. Úprava riadiacej jednotky motora komunikuje so všetkými asistentmi jazdy a mení ich charakter správania v závislosti na zvolenom režime. V praxi to znamená to, že jazdné asistenty ako ESP, ASR, XDS, XDS+ atď. jazdu neobmedzujú a dovolia Vám na okruhu či kopci dostať z auta maximum, čo sa majiteľom áut s inou ako APR úpravou môže len snívať.
Platba a vykonanie úpravy
Dá sa objednať a zaplatiť vopred bankovým prevodom a následne sa len dohodnúť na termíne úpravy alebo zaplatiť v hotovosti na mieste po úprave. V prípade platby v hotovosti zvoľte pri platení platbu dobierkou. Po objednaní budete kontaktovaný a dohodne sa termín úpravy, ktorá bude vykonaná v priestoroch našej prevádzky.
Bezpečnosť Všetky APR úpravy sú zakódované tak, aby nebolo možné ich odcudzenie inými spoločnosťami. |
Záruka Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú doživotnú záruku na nahratý softvér. Kedykoľvek sa objaví nová verzia softvéru, máte možnosť jej nahratia bez ďalších poplatkov. |
Vrátenie peňazí Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú možnosť vrátenia originálneho nastavenia a peňazí do 30tich dní odo dňa kedy bola úprava vykonaná. Ak budete z akýchkoľvek dôvodov nespokojný s touto úpravou, budú vám vrátené peniaze a vaše auto dostane naspäť originálne továrenské nastavenie riadiacej jednotky. |
Homologizácia
APR úpravy riadiacich jednotiek (chiptuning) zatiaľ nie sú homologované pre prevádzku na pozemných komunikáciách podľa homologizácie v rámci hromadnej prestavby vozidiel. Bohužiaľ, podľa nášho názoru aktuálna homologizácia nijako nerieši kvalitu úprav, čoho mnohí slabší úpravcovia zneužívajú. Väčšina APR úprav je v západných krajinách ako je Nemecko homologovaná, úpravy spĺňajú emisné limity a schváleniu tu v SR bráni legislatíva. Avšak aj tento problém plánujeme do budúcna riešiť. Nenechajte sa preto zmiasť a chcite vždy len kvalitnú úpravu.
Určenie
Pre vozidlá EA888 2.0 TSI 147-155 kW / 200-210 PS - táto úprava nie je určená pre staršie TFSI EA113 motory (do 2008)
AUDI A3 8P
AUDI TT 8J
SEAT Leon 1P
SEAT Altea
Škoda Octavia RS - po facelifte 2008+
Škoda Superb II
VW Golf 6 GTI
VW Jetta
Volkswagen Passat B6 / CC
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Tiguan
*Dôležitá poznámka
VW AG vyrába mnoho riadiacich jednotiek s rozdielnými kódmi a revíziami softvéru. Vzhľadom k tomuto množstvu môžu byť spočiatku úpravy pre niektoré riadiace jednotky nedostupné. Či je software už prispôsobený aj pre Vašu riadiacu jednotku môžete zistiť kontaktovaním alebo navštívením ktoréhokoľvek APR dealera.