AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 1 275 €
Cena bez DPH: 1 063 €
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
APR Intercooler 2.0T MQB EVO
APR intercooler kit je určený pre montáž na originálne miesto, kde dramaticky znižuje teplotu nasávaného vzduchu (IAT), minimalizuje zadržiavanie tepla chladičom a hlavne poskytne ďalšie zvýšenie výkonu motora. Tento kit je priama náhrada za originálny chladič nasávaného vzduchu a nevyžaduje tak žiadne dodatočné brúsenie či rezanie počas montáže. Dosadenie APR intercooler-u je vysoko odporúčaný upgrade pre každú fázu zvýšenia výkonu.
Krátke fakty
Dramatické zníženie teploty nasávaného vzduchu
Zvyšuje výkon motora
Minimalizuje úbytok výkonu vďaka menšiemu zadržiavaniu tepla (heat soak)
Efektívny aj pre výkony cez 500hp
Nárast výkonu o 21 hp oproti sériovému chladiču
Masívna veľkosť jadra chladiča
Maximálne využitie veľkosti priestoru pre originálny chladič
61,6 x 41,3 x 3,2 cm - 8141 cm3 - originálny RS / GTI chladič
61,6 x 41,3 x 3,5 cm - 8904 cm3 - originálny Cupra / R chladič
61 x 41,3 x 5,7 cm - 14360 cm3 - APR chladič
Montáž na najlepšie miesto tejto platformy
Chladič využíva originálne usmerňovače vzduchu pre mimoriadne veľký prietok vzduchu cez chladič
100% kompatibilný s originálnym adaptívnym tempomatom
Vysoko efektívne jadro chladiča
Bar-and-Plate chladič je chladič s priečkami medzi ktorými sú chladiace rebrá. Dôkladné testovanie vyústilo vo výber chladiča so správnou veľkosťou a hustotou chladiacich rebier, vďaka čomu je chladič vysoko efektívny a s nízkymi tlakovými stratami, čo má za následok maximálny nárast výkonu.
Hladké odlievané bočnice chladiča
Bočnice sú navrhnuté pre minimalizáciu turbulencií, reštrikcií a pre maximalizáciu prietoku vzduchu cez ne. Sú organicky tvarované pre ideálnu distribúciu vzduchu na celú plochu chladiča. Každý chladič je podrobený tlakovému testovaniu pre zamedzenie úniku vzduchu.
Žiadne dodatočné náklady na inštaláciu alebo nevratné úpravy
Žiadne vŕtanie, rezanie alebo iné drahé úpravy nie sú potrebné.
Žiadne zásahy kvôli adaptívnemu tempomatu.
Montážny manuál a APR podpora je samozrejmosť.
Navrhnuté inžiniermi s laserovým vybavením
S najlepším vybavením a inžiniermi pri vývoji máte istotu, že produkt bude fungovať perfektne.
Dizajn
APR ako prvá firma na svete vyvinula intercooler určený pre originálne umiestnenie už v roku 2006. Bohužiaľ, neskúsenému človeku môžu pripadať mnohé dizajny chladičov rovnaké, avšak efektivita systému a celkový nárast výkonu závisí na niekoľkých kľúčových faktoroch - výber materiálov, tvar bočníc, konštrukcia, tvar rebier, hustota rebier atď. Celkové rozmery chladiča musia byť analyzované a výsledok musí byť vyvážený, aby sprostredkoval najvyšší možný výkon s čo najmenším negatívnym dopadom na nástup plniaceho tlaku. Originálny chladič bol vyvinutý s cieľom dosiahnuť nízku hmotnosť, ľahkú a hlavne lacnú výroby a tvar, ktorý by bolo možné aplikovať na všetky modely rovnakej platformy tak, aby podporil iba sériový výkon motorov. APR intercooler musí byť schopný podporiť aj viac ako dvojnásobný výkon ako bol ten sériový. Na dosiahnutie tohto cieľa muselo byť urobených niekoľko krokov so zameraním na veľkosť a druh chladiča, tvar bočníc a to všetko sa muselo vojsť do miesta, ktoré je určené pre originálny chladič.
Výber jadra chladiča
APR jadro chladiča je prepážkového dizajnu s chladiacimi rebrami (bar-and-plate), ktoré sú husto poskladané a zvlnené ako žalúzie. Tento tvar ponúka výnimočnú chladiacu schopnosť a zároveň je vyvážený s ohľadom na minimalizáciu tlakových strát a hladké prúdenie vzduchu cezeň. Veľkosť jadra bola vybraná priamo pre túto platformu tak, aby sa zabezpečila minimalizácia tlakových strát a ostal ešte dostatok miesta pre adekvátne tvarované bočnice. APR chladič ďaleko presahuje možnosti originálnych chladičov a predstavuje tak najúčinnejší chladič pre vozy platformy MQB súčasnosti.
Druh chladiaceho jadra a štruktúra prepážok
APR inžinieri venovali zvýšenú pozornosť na vyváženie medzi efektivitou chladenia a tlakovými stratami spôsobenými zhoršením priechodnosti vzduchu cez zhustené chladiace prepážky chladiča. Pri znížení počtu prepážok sa znížili tlakové straty, ale chladič prestal efektívne chladiť. Rovnako tak pri zhustení prepážok sa zvýšila efektivita chladenia, avšak za cenu veľkých tlakových strát. To zaťažovalo viac turbodúchadlo, ktoré sa viac namáhalo a zahrievalo, aby pretlačilo adekvátne množstvo vzduchu cez chladič. Precíznym vyvážením týchto vlastností bolo dosiahnuté najväčšieho možného nárastu výkonu, ktorý inde nenájdete.
Veľkosť jadra chladiča
Veľká pozornosť bola venovaná aj vyváženiu medzi účinnosťou jadra chladiča, poklesom tlaku a priestorom pre bočnice chladiča. Ak je jadro chladiča príliš malé tak síce pokles tlaku dramaticky klesá (menšie oneskorenie nábehu turbodúchadla), no zvyčajne vedie k tomu, že jadro chladiča nie je schopné účinne chladiť plniaci vzduch a tým narastá IAT. Podobne, ak je veľkosť jadra chladiča príliš veľká ( čím väčší objem, tým väčšie oneskorenie nábehu turbodúchadla), môže sa pokles tlaku zvýšiť, čo má za následok, že turbodúchadlo sa viac natrápi kým tento objem pretlačí. Čo je však dôležitejšie, bez miesta pre vhodne navrhnuté bočnice sa využitie jadra aj celková účinnosť systému rýchlo znižujú, čím sa zneguje výhoda väčšieho jadra. Jednoducho povedané, bez správne navrhnutých a umiestnených bočníc je väčšie jadro chladiča skôr negatívom ako reálnym prínosom. Inžinieri spoločnosti APR dokázali vyvážiť každú z týchto charakteristík a dosiahnuť tak ideálny pomer medzi týmito konštrukčnými prvkami a tak dosiahnuť maximálny nárast výkonu.
Dizajn bočnícDesign bočnic
Aby bolo možné plne využiť masívne jadro chladiča, museli APR mechanickí inžinieri navrhnúť odlievané, organicky tvarované, hliníkové bočnice. Tie zaisťujú ideálnu distribúciu vzduchu na celú plochu chladiča. Vďaka ideálne zvolenej veľkosti chladiča sa nemuseli robiť ústupky pri ich tvarovaní. Bočnice sú CNC opracované, aby sa zabezpečilo pevného spojenia so silikónovými hadicami na prívod a odvod vzduchu. Vvytvorili sa precízne držiaky s presnou a rovno dosadacou plochou plocha pre TIG privarenie k chladiču. Prostredníctvom poriadneho uchytenia vo zváracích stoliciach je zabezpečené, že chladič je zvarený dohromady s minimálnymi toleranciami, aby tak bola zaistená presná montáž.
APR inžinieri určili správnu veľkosť a tvar bočníc použitím najnovšieho CFD simulátora prúdenia od firmy SimuTech, ktorý následne dôkladne otestovali na dealerských vozidlách po celom svete. V priebehu analýzy sa študoval účinok usmerňovacích lopatiek na rovnomernú distribúciu vzduchu k jadru chladiča. Analýza viedla k záveru, že sa nepreukázal žiadny postrehnuteľný benefit tohto riešenia a lopatky iba pridávali zbytočne na váhe. Reálne testovanie ukázalo rozdiel teplôt medzi hornou a spodnou časťou chladiča +0.5°C až -0.5°C aj bez týchto lopatiek.
Umiestnenie intercooleru
Umiestnenie chladiča hrá kritickú úlohu v jeho celkovom výkone. Využitím originálneho priestoru pre chladič boli APR inžinieri schopní navrhnúť chladič s masívnou čelnou plochou a veľkým objemom jadra chladiča. To je dôležitá výhoda oproti krátkym a nízkym chladičom, ktoré sa montujú pred chladičovú stenu. Použitie originálneho priestoru znamená, že chladič je vystavený veľkému množstvo prúdiaceho stlačeného vzduchu, ktorý je rovnomerne distribuovaný vďaka šikovnému originálnemu usmerneniu vzduchu na celú plochu chladiča. Okrem toho, umiestnením chladiča na sériovom mieste a vybalansovaním hustoty chladiacich rebier, je funkcia sériového vodného chladiča nenarušená. To je pri tejto platforme veľmi dôležitý aspekt, keďže sa vodou chladí v hlave integrovaný chladič výfukových plynov.
APR intercooler kit pasuje jednoducho na svoje miesto. Šetrí tak zvýšené náklady a dĺžku práce pri montáži. Nie sú tu problémy s kompatibilitou s adaptívnym tempomatom a necháva tak miesto pre dodatočné chladiče motorového a prevodového oleja, ktoré určite využijú zákazníci, ktorí radi jazdia so svojimi autami aj na závodných okruhoch. Chladič pasuje bez zbytočného vŕtania, rezania či ďalších úprav.
Testovanie
APR vykonalo interne rad testov pri výbere vhodného jadra intercooleru a tvaru bočníc. So snímačmi pre meranie teploty na spodku aj vrchu chladiča sa merala efektivita chladenia a rozloženie chladenia na celú plochu chladiča. Tlakové senzory boli umiestnené na vstupe a výstupe z chladiaceho jadra pre určenie tlakových strát u rôznych druhov chladiacich jadier. S touto informáciou boli APR inžinieri schopní špecifikovať presný typ chladiaceho jadra, jeho veľkosť, hustotu chladiacich rebier a urobili nevyhnutné úpravy dizajnu bočníc, aby bola zaistená maximálna efektivita celého chladiča.
Výsledkom vývoja je intercooler, ktorý je ďaleko efektívnejšie pri chladení v porovnaní s GTI a R intercoolerom. Efektivita = (vstupná teplota - výstupná teplota) / vstupná telota. Efektivita APR intercooler bola v najviac dôležitých situáciách medzi 82-83%, zatiaľ čo sériový GTI chladič ju mal len 60% a chladič s Golfu R ju mal 65%.
VW Golf 7 GTI - testovanie GTI, R a APR intercooleru
Niekoľkonásobné záťažové testovania na dynamometri pomohli k ďalšiemu preukázaniu efektivity APR intercoolera v porovnaní so sériovými chladičmi. Ako prvé boli testy vykonané s APR Stage 2 VW Golf 7 GTI, ktorý bol osadený sériovým chladičom. Následne sa osadil chladičom z modelu R a nakoniec aj APR intercoolerom. Každé meranie trvalo 12s s 5s prestávkami medzi testami. Hrubé dáta zo senzorov boli zhromaždené pomocou APR datalogovacieho zariadenia s vysokým dátovým prenosom.
Testy rýchlo preukázali minimálne zlepšenie pri dosadení originálneho Golf 7 R chladiča oproti sériovému z GTI. Avšak APR intercooler preukázal diametrálny rozdiel v účinnosti chladenia, ktoré malo pozitívny vplyv na konečný výkon.
Sériové chladiče z GTI aj z modelu R dosahovali počiatočné teploty 43°C respektíve 42°C, ktoré vystúpili na vysokých 71°C a 66 °C po každej jednotlivej skúške. V kontraste s tým bol schopný APR intercooler znížiť teploty o 40°C!!! APR intercooler kit sa rýchlo zbavil vstrebaného tepla a na konci posledného merania dosahovala teplota (IAT) 49°C. To je hodnota, s ktorou ako GTI tak R chladič nedokázali držať krok a na konci merania dosahovala teplota nasávaného vzduchu výkon berúcich 84°C a 82°C. Vyjadrené výkonom, APR intercooler pridal 21HP na kolesách v porovnaní s GTI chladičom a 18HP na kolesách oproti chladiču z modelu R.
VW Golf 7 R - testovanie R a APR intercooleru
Niekoľkonásobné záťažové testovanie na dynamometri pomohlo k ďalšiemu preukázaniu efektivity APR intercoolera v porovnaní so sériovým chladičom. Ako prvé boli testy vykonané s APR Stage 2 VW Golf 7 R, ktorý bol osadený sériovým chladičom, následne sa osadil APR intercooler. Každé meranie trvalo 12s s 5s prestávkami medzi testami. Hrubé dáta zo senzorov boli zhromaždené pomocou APR datalogovacieho zariadenia s vysokým dátovým prenosom.
Testy rýchlo preukázali, že sa sériový chladič nedokáže efektívne zbaviť vstrebaného tepla, ak je auto upravené. APR intercooler preukázal znova diametrálny rozdiel v účinnosti chladenia, ktoré malo pozitívny vplyv na konečný výkon.
Sériový chladič dosahoval počiatočnú teplotu 26°C, ktorá vystúpila na vysokých 46°C už po prvej skúške. V kontraste s tým teplota u APR intercoolera vzrástla len o 1°C!!! APR intercooler kit sa rýchlo zbavil vstrebaného tepla a na konci posledného merania dosahovala teplota (IAT) 36°C. To je hodnota, s ktorou R chladič nedokázal držať krok a na konci merania dosahovala teplota nasávaného vzduchu výkon berúcich 54°C. Vyjadrené výkonom pridal APR intercooler 14hp na kolesách v porovnaní s originálnym chladičom.