AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 899 €
Cena bez DPH: 749 €
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
APR Stage 1/2 úprava riadiacej jednotky CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI EA888 EVO4
APR s potešením predstavuje svoju dlho očakávanú úpravu riadiacej jednotky motora (ECU) pre vozidlá Cupra Formentor VZ, vybavené motormi 2.0 TSI EA888 EVO4, riadiacími jednotkami Continental Simos 19 a vačšími turbodúchadlami Continental. Táto úprava zvýši výkon a krútiaci moment tohto skvelého motora v rozmedzí 398 - 455HP a 525 - 595Nm v závislosti od oktánového čísla paliva a množstva hardvérových modifikácií. Nárast výkonu motora sa pohybuje až na úrovni 43% a krútiaceho momentu až na 44% (Stage 2) oproti sériovému!
Charakteristika APR úprav
APR softvérový balík Simos 19 ECU prichádza po dlhých mesiacoch bezkonkurenčne najrozsiahlejšieho výskumu a vývoja na aftermaketovom trhu, ktorý ostatným úpravcom zvyčajne chýba. Vďaka tejto úprave bude Váš motor omnoho výkonnejší a zábavnejší. Táto ultimatívna úprava bola rozsiahlo kalibrovaná tak, aby bezchybne fungovala pri rôznych jazdných podmienkach, pričom boli zachované všetky bezpečnostné postupy na ochranu Vášho motora a to aj v tých najnáročnejších situáciách. Toto všetko bolo možné vďaka snahe APR inžinierskeho tímu o dokonalosť. Vývojové vozidlá boli vybavené mnohými ďalšími snímačmi vrátane snímačov rýchlosti otáčania hriadeľa turbodúchadla, termočlánkov, prevodníkov a ďalších, ktoré spolu s APR vysokorýchlostným zariadením na priame zaznamenávanie dát poskytli tímu inžinierov cenné údaje na analýzu. Po mnohých hodinách testovania a ladenia boli vytvorené nové kalibrácie, ktoré sú precízne vyladené pre niekoľko oktánových čísel paliva. Tieto kalibrácie obsahujú spolu so stovkami zmien máp aj množstvo vstavaných bezpečnostných prvkov.
Na zabezpečenie čo možno najvyššej ochrany motora a komponentov APR inžinieri strávili značné množstvo času ladením bezpečnostných postupov, z ktorých niektoré neboli predtým vôbec aktívne. Motor má pokročilú ochranu LSPI (Low speed pre-ignition), ktorá zabraňuje poškodeniu motora v dôsledku vysokého zaťaženia pri nízkych otáčkach (zaradení vyšších prevodových stupňov). Nadmerná teplota nasávaného vzduchu, ktorá je bežná napríklad počas merania/ladenia na dynamometri, spôsobí zníženie výkonu za účelom ochrany motora. Na vozidlách vybavených 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je možné dosiahnuť plný potenciál APR úpravy len prostredníctvom úpravy riadiacej jednotky motora ECU. Na vozidlách vybavených DSG prevodovkou bude po úprave riadiacej jednotky motora ECU krútiaci moment stále obmedzený na výrobné limity. Pre odomknutie plného potenciálu APR úpravy ECU je potrebné upraviť softvér DSG prevodovky APR úpravou riadiacej jednotky prevodovky TCU. Okrem už spomenutého boli ďalej pridané a nakalibrované ochranné postupy pre tlakové pomery turbodúchadla, otáčky hriadeľa turbodúchadla, tlak výfukových plynov, teplotu nasávaného vzduchu, teplotu chladiacej kvapaliny, teplotu oleja, bohatosti zmesi (lambda), obmedzenia palivového systému a mnohé ďalšie.
Výsledkom tvrdej práce APR inžinierov nie je len samotné zvýšenie výkonu a krútiaceho motora. Súčasťou softvérového balíku je okrem množstva bezpečnostných postupov, ktoré zaisťujú ochranu motora a komponentov aj v tých najnáročnejších situáciách aj kopec funkcií, ktoré zlepšujú zážitok z jazdy!
Vlastnosti
- Úprava ECU poskytuje až 398 - 442HP a 523 - 585Nm (Stage 1)
- Úprava ECU poskytuje až 410 - 455HP a 529 - 595Nm (Stage 2)
- Maximálne zvýšenie výkonu o +64 - 112HP a krútiaceho momentu o +103 - 160Nm (Stage 1)
- Maximálne zvýšenie výkonu o +74 - 123HP a krútiaceho momentu o +109 - 170Nm (Stage 2)
- Nárast výkonu až o 22 - 39% oproti sériovému (Stage 1)
- Nárast výkonu až o 26 - 43% oproti sériovému (Stage 2)
- Nárast krútiaceho momentu až o 26 - 41% oproti sériovému (Stage 1)
- Nárast krútiaceho momentu až o 28 - 44% oproti sériovému (Stage 2)
- Podporované oktánové čísla palív - 95 RON, 98 RON, 104 RON, 108 RON a E60-E85
- Podpora etanolu bez potreby ďalšieho hardvéru (Stage 1/2)
- Každá hardvérová modifikácia sa automaticky prejaví na zvýšení výkonu bez nutnosti prehrávania softvéru
- Poskytuje väčší krútiaci moment s APR TCU úpravou
- Zdvihnutie obmedzovaču otáčok v stoji
- Pridané funkcie Brake boosting / Left foot braking
- Obmedzovač rýchlosti je odstránený
- Funkcia start/stop bola prekalibrovaná tak, aby si pamätala posledný zvolený režim
- Prekalibrovaný ukazovateľ hodnoty plniaceho tlaku
- Prekalibrovaný ukazovateľ hodnoty výkonu
- Lineárne mapovanie škrtiacej klapky
- Plochá krivka priebehu krútiaceho momentu
- Voliteľné mapy s obmedzeným krútiacim momentom dostupné pre manuálne prevodovky
- Režim ECO obmedzuje výkon, aby sa podporila úspora paliva
- Nevyžaduje sa žiadny ďalší hardvér ani softvér
- Úprava podporuje štandardné hardvérové úpravy a TCU úpravy
- Optimalizovaný tepelný manažment a dodatočná ochrana
- Pridaná optimalizovaná ochrana LSPI a ochrana turbodúchadla
- Bezplatné doživotné aktualizácie
- Flash priamo cez OBDII zásuvku (nevyžaduje sa demontáž ECU)
- 30-dňová záruka vrátenia peňazí
Funkcie pre zlepšenie zážitku z jazdy
Medzi pridané funkcie patrí Brake boosting / Left foot braking, odstránenie obmedzovača rýchlosti vozidla a zdvihnutie obmedzovaču otáčok v stoji. Funkcia start/stop bola prekalibrovaná tak, aby si pamätala posledný zvolený režim. Prekalibrované boli aj ukazovatele hodnoty plniaceho tlaku a výkonu, aby tak zobrazovali reálne hodnoty. Medzi ďalšie benefity tejto úpravy patrí aj plochá krivka priebehu krútiaceho momentu so skorým nábehom turbodúchadla a linearizované správanie sa plynového pedálu.
Brake boosting
Je to funkcia, ktorá sa používa pri akcelerácii z rýchlosti (roll races) napr. z rýchlosti 10km/h a ktorej výhoda spočíva v znížení oneskorenia nábehu turbodúchadla vďaka zdvihnutiu plniaceho tlaku pred akceleráciou. Táto funkcia/technika sa dá použiť len v prípade keď je vozidlo v pohybe! Ako vyplýva zo samotného názvu, ku spomínanému nárastu plniaceho tlaku dochádza za súčasného (akurátneho) stlačenia brzdového pedálu (ľavá noha) a (úplného) stlačenia plynového pedálu (pravá noha). Majstrovstvo tkvie vo vyladení správneho tlaku na brzdový pedál tak, aby počas aplikácie tejto funkcie vozidlo nespomaľovalo. Pri správnej aplikácii to vyzerá tak, že vodič má ľavou nohou čiastočne stlačený brzdový pedál (udržiava konštantnú rýchlosť) a pravou nohou plne stlačený plynový pedál. Plniaci tlak je zdvihnutý a v momente uvoľnenia brzdového pedálu vozidlo začne okamžite akcelerovať bez oneskorenia spôsobeného postupným nábehom turbodúchadla a postupným rastom plniaceho tlaku. Jedná sa o niečo ako Launch Control pre idúce vozidlo.
Left foot braking
Je to funkcia, ktorá umožňuje vodičovi aplikovať brzdnú silu aj počas akcelerácie a naopak. Pri sériových vozidlách sa z bezpečnostných dôvodov plynový pedál počas brzdenia deaktivuje a Vy tak nemáte možnosť využiť žiadny prínos, ktorý táto funkcia poskytuje. Táto funkcia sa používa na redukciu nedotáčavosti vozidla počas prejazdu zákrutami a pri preplňovaných vozidlách na udržanie plniaceho tlaku počas brzdenia alebo pri Brake boosting-u.
APR stupne (Stage) úprav
Balíky softvérových úpravy APR Stage 1 a Stage 2 sú navrhnuté pre použitie s továrenským turbodúchadlom.
APR ECU úprava je kalibrovaná pre rôzne oktánové čísla paliva - 95, 98, 104 a 108 RON ako aj pre etanol E60-E85.
Po výbere konkrétnej palivovej mapy sa musí použiť palivo minimálne takého oktánového čísla ako má zvolená mapa! Použitie paliva s vyšším oktánovým číslom ako má zvolená mapa je možné.
Voliteľné mapy so zníženým krútiacim momentom
Pri vozidlách s manuálnou prevodovkou táto mapa pomáha zmierniť namáhanie továrenskej spojky. V prípade voľby mapy s odomknutým plným potenciálom APR ECU úpravy sa dôrazne odporúča výmena továrenskej spojky za silnejšiu!
Pri vozidlách s automatickou prevodovkou DSG/S-Tronic je použitie mapy so zníženým krútiacim momentom nevyhnutné na to, aby sa predišlo šmýkaniu spojky! V prípade záujmu odstrániť továrenské obmedzenia maximálnej hodnoty prenášaného krútiaceho momentu a zabráneniu šmýkaniu spojky je potrebné upraviť továrenský softvér prevodovky APR úpravou riadiacej jednotky prevodovky TCU.
APR Stage 1/2 výkon
APR Stage 1
Samotná úprava ECU bez hardvérových úprav produkuje výkon 398 - 442HP a krútiaci moment 523 - 585Nm čo predstavuje nárast výkonu v rozmedzí +64 - 112HP a krútiaceho momentu +103 - 160Nm v závislosti od použitej palivovej mapy (oktánového čísla paliva).
APR Stage 2
Pridaním hardvéru ako napr. APR športového sania a chladiča nasávaného vzduchu (intercooler) sa APR ECU úprava Stage 1 automaticky prepne na úroveň Stage 2, ktorá produkuje výkon 410 - 455HP a krútiaci moment 529 - 595Nm, čo predstavuje nárast výkonu v rozmedzí +74 - 123HP a krútiaceho momentu +109 - 170Nm v závislosti od použitej palivovej mapy (oktánového čísla paliva). Pridaním ďalších hardvérových úprav ako napríklad APR zapaľovacie sviečky, APR zapaľovacie cievky a APR tlakové potrubie s hadicami sa výkon ďalej zvýši.
*Schopnosť prenášať zvýšený krútiaci moment a životnosť spojky manuálnej prevodovky po úprave sú výrazne limitované jej aktuálnou kondíciou. Je preto treba počítať s tým, že skôr či neskôr ju bude treba vymeniť za silnejšiu.
*Pre bezpečný prenos zvýšeného krútiaceho momentu pri vozidlách s automatickou prevodovkou (DSG / S-Tronic) odporúčame nahratie APR TCU Upgrade DQ381 - úpravu automatickej prevodovky.
**Aby boli tieto hodnoty stabilné a nemali tendenciu pri vyšších teplotách (v lete) a viacerých po sebe nasledujúcich prudkých akceleráciách klesať, výrazne odporúčame dosadenie lepšieho intercooleru (chladiča nasávaného vzduchu).
APR Stage 1 - grafy priebehu výkonu a krútiaceho momentu
APR Stage 1 Lower Outputs - RON 95 - 398HP / 485Nm APR Stage 1 Lower Outputs - RON 98 - 404HP / 485Nm APR Stage 1 Lower Outputs - RON 104 - 425HP / 499Nm APR Stage 1 Lower Outputs - RON 108 - 436HP / 509Nm APR Stage 1 Lower Outputs - E85 - 438HP / 519Nm |
APR Stage 1 Higher Outputs - RON 95 - 398HP / 523Nm APR Stage 1 Higher Outputs - RON 98 - 405HP / 541Nm APR Stage 1 Higher Outputs - RON 104 - 425HP / 567Nm APR Stage 1 Higher Outputs - RON 108 - 436HP / 578Nm APR Stage 1 Higher Outputs - E85 - 442HP / 585Nm |
APR Stage 2 - grafy priebehu výkonu a krútiaceho momentu
APR Stage 2 Lower Outputs - RON 95 - 410HP / 505Nm APR Stage 2 Lower Outputs - RON 98 - 413HP / 505Nm APR Stage 2 Lower Outputs - RON 104 - 435HP / 510Nm APR Stage 2 Lower Outputs - RON 108 - 438HP / 511Nm APR Stage 2 Lower Outputs - E85 - 451HP / 535Nm |
APR Stage 2 Higher Outputs - RON 95 - 410HP / 529Nm APR Stage 2 Higher Outputs - RON 98 - 416HP / 554Nm APR Stage 2 Higher Outputs - RON 104 - 435HP / 570Nm APR Stage 2 Higher Outputs - RON 108 - 445HP / 586Nm APR Stage 2 Higher Outputs - E85 - 455HP / 595Nm |
Krútiaci moment je v grafoch uvedený v librách. Pre prepočet na Nm použite tento prevodník
Zhrnutie výkonu APR úprav
*maximálne zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu je porovnané s hodnotami nameranými priamo v APR a nie s hodnotami udávanými VW
*merané na APR Mustang Dyno dynamometri za použitia SAEJ1349 korekcie a spriemerovania niekoľkých meraní. Výsledné hodnoty udávané na kľukovom hriadeli sú prerátané z výkonu nameranom na kolesách. Výsledky sa môžu líšiť podľa klimatických podmienok, iných druhov prevodoviek, kondície auta, teploty, kvality paliva, druhu valcovej brzdy, iného nastavenia a ďalším vplyvom
Napísali o našich úpravách
Autoforum.cz - Tohle je nejsilnější Škoda Octavia III RS, má 329 koní na brzdě
VAG-MAG.cz - Když s Octavií předjedete AUDI R8 V10
TopSpeed.sk - Videotest Škoda Octavia RS350 APR
APR odporúčané komponenty
2) APR športové karbónové sanie
6) APR tlakové potrubie a hadice
...a mnoho ďalších, ktoré Vám radi odporučíme
Svetová špička medzi kalibračnými expertmi
2.0 TSI EA888 EVO4 využíva pre chod motora modernú riadiacu jednotku Continental Simos 19. Zjednodušene sa jedná o počítač, ktorý hovorí motoru ako správne pracovať. Tuningový software, ako je APR Stage X úprava, hovorí motoru ako správne pracovať a zároveň produkovať viac výkonu. Základné premenné, ktoré boli za účelom dosiahnutia vyššieho výkonu zmenené sú tlak turbodúchadla (boost), časovanie predstihu, polohy vačkových hriadeľov, nastavenie mixu vzduchu a paliva a ďalšie.
Táto riadiaca jednotka je veľmi komplikovaná. Bez toho, aby to vodič tušil, riadiaca jednotka inteligentne upravuje nastavenie motora tak, aby sa zachoval jeho hladký a bezproblémový chod. Oproti iným riadiacim jednotkám v iných modeloch, táto riadiaca jednotka pri svojom precíznom naladení eliminuje nutnosť ladenia na mieru pre dosiahnutie maximálneho výkonu a krútiaceho momentu aj za dramaticky meniacich sa klimatických podmienok.
Ako sa APR líši od ostatnej konkurencie
Riadiaca jednotka motora, ktorú máte vo svojom aute je veľmi výkonná a komplexná a je tak extrémne náročné plne pochopiť je algoritmus. Menší úpravcovia, ktorí nemajú také vývojové zázemie a ktorí chrlia kvantá úprav pre rôzne modely rozličných značiek, nemajú šancu jej fungovanie plne pochopiť a aby ju mohli upraviť, tak svoj program musia podstatne zjednodušiť. Tým ale odstránia jej prednosti, ktoré z nej robia tak komplexný a pokročilý motor management. Výsledkom je nekompletný produkt, ktorý ignoruje niektoré zásadné hodnoty merané pomocou rôznych snímačov a funguje len na tzv. mapu „natvrdo“. Riadiacej jednotke je zrazu úplne jedno čo tieto snímače merajú, riadi sa len svojou fixnou mapou. Uvedené hodnoty maximálneho výkon a a krútiaceho momentu sa pri týchto úpravách dosahujú len za určitých podmienok, ktoré boli prítomné počas ladenia softvéru.
Na rozdiel od týchto „úpravcov“ APR kalibrační inžinieri strávili roky neustálym zdokonaľovaním svojich úprav a to za plného pochopenia všetkých štruktúr tejto riadiacej jednotky. Iba tak mohli odomknúť plný potenciál motora. S kompletným porozumením a prístupom do všetkých štruktúr riadiacej jednotky, ku všetkým mapám, podmapám a k sekciám, ktoré pracujú s premennými podmienkami, APR inžinieri využili každú príležitosť, ktorú táto riadiaca jednotka dokáže ponúknuť. Nárast výkonu a krútiaceho momentu je citeľný a merateľný vo všetkých smeroch a za všetkých podmienok. Je umožnené využívanie vysokého výkonu s rýchlymi reakciami na zošliapnutie plynového pedálu a zároveň je úprava veľmi užívateľsky prívetivá s hladkým chodom pri bežnom dennom jazdení. Precízne zvládnutá regulácia plniaceho tlaku turbodúchadla prispieva k pôsobivo predvídateľnému správaniu motora, pretože turbo nabieha veľmi rýchlo a dokáže dodať konštantne vysoký výkon. Takisto sú zachované aj pokročilé rutiny pre ochranu motora. To umožňuje riadiacej jednotke, aby neustále kontrolovala a upravovala plnenie valcov a zabezpečovala presný mix paliva a vzduchu tak, aby sa motor riadne chladil a chránil. To všetko bez toho, aby tieto procesy nejako negatívne ovplyvnili pôžitok z jazdy. Úprava riadiacej jednotky motora komunikuje so všetkými asistentmi jazdy a mení ich charakter správania v závislosti na zvolenom režime. V praxi to znamená to, že jazdné asistenty ako ESP, ASR, XDS, XDS+ atď. jazdu neobmedzujú a dovolia Vám na okruhu či kopci dostať z auta maximum, čo sa majiteľom áut s inou ako APR úpravou môže len snívať.
Platba a vykonanie úpravy
Dá sa objednať a zaplatiť vopred bankovým prevodom a následne sa len dohodnúť na termíne úpravy alebo zaplatiť v hotovosti na mieste po úprave. V prípade platby v hotovosti zvoľte pri platení platbu dobierkou. Po objednaní budete kontaktovaný a dohodne sa termín úpravy, ktorá bude vykonaná v priestoroch našej prevádzky.
Bezpečnosť Všetky APR úpravy sú zakódované tak, aby nebolo možné ich odcudzenie inými spoločnosťami. |
Záruka Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú doživotnú záruku na nahratý softvér. Kedykoľvek sa objaví nová verzia softvéru, máte možnosť jej nahratia bez ďalších poplatkov. |
Vrátenie peňazí Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú možnosť vrátenia originálneho nastavenia a peňazí do 30tich dní odo dňa kedy bola úprava vykonaná. Ak budete z akýchkoľvek dôvodov nespokojný s touto úpravou, budú vám vrátené peniaze a vaše auto dostane naspäť originálne továrenské nastavenie riadiacej jednotky. |
Homologizácia
APR úpravy riadiacich jednotiek (chiptuning) zatiaľ nie sú homologované pre prevádzku na pozemných komunikáciách podľa homologizácie v rámci hromadnej prestavby vozidiel. Bohužiaľ, podľa nášho názoru aktuálna homologizácia nijako nerieši kvalitu úprav, čoho mnohí slabší úpravcovia zneužívajú. Väčšina APR úprav je v západných krajinách ako je Nemecko homologovaná, úpravy spĺňajú emisné limity a schváleniu tu v SR bráni legislatíva. Avšak aj tento problém plánujeme do budúcna riešiť. Nenechajte sa preto zmiasť a chcite vždy len kvalitnú úpravu.
Určenie
Všetky vozidlá s motorom 2.0 TSI EA888 EVO4 a turbodúchadlom Continental*
CUPRA Formentor VZ
*Dôležitá poznámka
VW AG vyrába mnoho riadiacich jednotiek s rozdielnými kódmi a revíziami softvéru. Vzhľadom k tomuto množstvu môžu byť spočiatku úpravy pre niektoré riadiace jednotky nedostupné. Či je software už prispôsobený aj pre Vašu riadiacu jednotku môžete zistiť kontaktovaním alebo navštívením ktoréhokoľvek APR dealera.