0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

APR Stage 2+ 362 HP 503 Nm úprava riadiacej jednotky chiptuning SEAT Leon Cupra / Cupra R 1P 2.0 TFSI - Upgrade zo Stage 1 na Stage 2

APR Stage 2+ 362 HP 503 Nm úprava riadiacej jednotky chiptuning SEAT Leon Cupra / Cupra R 1P 2.0 TFSI - Upgrade zo Stage 1 na Stage 2

APR ECU Upgrade Stage II+ 2.0 TFSI EA113 169 - 206 kW

APR s potešením predstavuje svoju ultimátnu úpravu riadiacej jednotky pre motor 2.0 TFSI EA113 169 - 206 kW, ktorý sa nachádza vo vozidlách VW Golf 6 R / GTI Edition 35, AUDI S3 8P / TTS 8J, Seat Leon Cupra 1P a ďalších. APR úprava riadiacej jednotky je najefektívnejšou modifikáciou vozidla s týmto motorom v pomere obstarávacej ceny ku pridanému výkonu. Táto úprava dramaticky zvýši výkon, rovnako ako aj krútiaci moment motora a to v celom spektre otáčok, čím získate omnoho rýchlejšie a zábavnejšie vozidlo. Toto všetko je možné len vďaka APR optimalizácii sériových riadiacich procesov motora. Po tejto úprave riadiacej jednotky motora budete mať konečne k dispozícii plný potenciál tohto motora. Samotné vykonanie úpravy sa deje len prostredníctvom OBD-II zásuvky, takže nie je potrebné žiadne rozoberanie vozidla ani rozliepanie riadiacej jednotky motora. Voliteľné možnosti ako "EMCS Program Switching" (prepínanie palivových máp), "APR Mobile" (mobilná aplikácia) sú tak isto dostupné.

Med 9 motorový manažment je zodpovedný za správny chod motora počas konštantne sa meniacich okolitých poveternostných podmienok a zaťaženia. S naprogramovanými kompenzačnými algoritmami pre rôzne podnebie, nadmorskú výšku a mieru zaťaženia, je sériová riadiaca jednotka ďaleko komplexnejšia a inteligentnejšia, ako iné riadiace jednotky používané vo vozidlách iných výrobcov.

APR inžinieri preto strávili mesiace ladením softvéru a to vrátane mnohých hodín testovania na vlastné motorovej brzde aj na závodnom okruhu. Vďaka dôkladnému porozumeniu fungovania všetkých štruktúr riadiacej jednotky, APR kalibračný inžinieri bezpečne zvýšili výkon a krútiaci moment v celom spektre otáčok. APR úprava riadiacej jednotky zvyšuje plniaci tlak turbodúchadla, optimalizuje časovanie vačkových hriadeľov, časovanie zapaľovania, reguláciu lambdasond a mnoho ďalšieho pre docielenie vyššieho výkonu a jeho hladkého priebehu.

APR úprava riadiacej jednotky sprostredkúva citeľný nárast výkonu a krútiaceho momentu pri zachovaní originálneho nastavenia senzorov klepania a iných zabudovaných ochranných prvkov. Výsledkom je citeľné zvýšenie výkonu a tým aj dynamiky vozidla, ktoré je optimalizované pre rôzne druhy paliva podľa oktánového čísla.


Fáza APR úprav

APR úpravy riadiacej jednotky motora sú dostupné v niekoľkých fázach (Stage-och), ktoré sú kalibrované pre rôzne druhy paliva ako pre čisto sériový motor, tak aj pre motor s rôznymi hardvérovými modifikáciami. Pokročilejšie optimalizácie riadiacej jednotky sú kalibrované pre použitie športového sania, pre HPFP vysokotlakovú palivovú pumpu a APR RFD kit pre odstránenie vírivých klapiek, poprípade pre ľubovoľnú kombináciu týchto dielov. Všetky úpravy sú kalibrované pre prípadné použitie lepšieho intercooleru (chladič plniaceho vzduchu), catback výfuku prípadne aj pre ďalšie menšie úpravy, ktoré Vám radi odporučíme.

Všetky APR úpravy sú dostupne v niekoľkých verziách podľa oktánového čísla benzínu, ktorý máte v okolí. Podporované sú 95, 98 a 104 oktánové palivá.


APR Stage II+ ECU Upgrade 

APR Stage II+

Táto úprava riadiacej jednotky motora vyžaduje inštaláciu HPFP vysokotlakovej palivovej pumpy, intercoolerašportového sania a 1. dielu výfuku (downpie). Očakávajte maximálny výkon na úrovni 351 HP** a krútiaci moment 475 Nm** na 95oct mape, 362 HP** a 503 Nm** na 98oct mape resp. 379 HP** a 550 Nm** na 104oct mape. Ku maximálnemu nárastu výkonu o 131 HP a krútiaceho momentu o 196 Nm oproti sériovému dochádza hlavne v stredných otáčkach. Pre dosiahnutie ešte vyššieho a hlavne stabilného výkonu odporúčame vozidlo vybaviť catback výfukom.

*Schopnosť prenášať zvýšený krútiaci moment a životnosť spojky manuálnej prevodovky po úprave sú výrazne limitované jej aktuálnou kondíciou. Je preto treba počítať s tým, že skôr či neskôr ju bude treba vymeniť za silnejšiu.
*Pre bezpečný prenos zvýšeného krútiaceho momentu pri vozidlách s automatickou prevodovkou (DSG / S-Tronic) odporúčame nahratie APR TCU Upgrade DQ250 - úpravu automatickej prevodovky
**Aby boli tieto hodnoty stabilné a nemali tendenciu pri vyšších teplotách (v lete) a viacerých po sebe nasledujúcich prudkých akceleráciách klesať, výrazne odporúčame dosadenie lepšieho intercooleru (chladiča nasávaného vzduchu)


APR Stage II+ - grafy priebehu výkonu a krútiaceho momentu

APR Stage II+ - RON 95 - 351 HP / 475 Nm

APR Stage II+ - RON 98 - 362 HP / 503 Nm

APR Stage II+ - RON 104 - 379 HP / 550 Nm

Krútiaci moment je v grafoch uvedený v librách. Pre prepočet na Nm použite tento prevodník

*maximálne zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu je porovnané s hodnotami nameranými priamo v APR a nie s hodnotami udávanými VW

*merané na APR dynamometri za použitia SAEJ1349 korekcie a spriemerovania niekoľkých meraní. Výsledné hodnoty udávané na kľukovom hriadeli sú prerátané z výkonu nameranom na kolesách. Výsledky sa môžu líšiť podľa klimatických podmienok, iných druhov prevodoviek, kondície auta, teploty, kvality paliva, druhu valcovej brzdy, iného nastavenia a ďalším vplyvom


APR Motorsport Launch Limiter

APR Motorsport Launch Limiter je príplatková voliteľná funkcia (175€ s DPH), ktorá eliminuje oneskorenie turbodúchadla (turbo lag)  a poskytuje užívateľom možnosť nastaviť si otáčky pre rýchly štart z miesta (launch control). Jednoducho podržíte vytlačený spojkový pedál a následne stlačíte plynový pedál počas toho ako vozidlo stojí. Otáčky motora sa budú držať na vopred stanovenom limite, zatiaľ čo sa zvyšovanie tlaku v sacom potrubí deje pomocou stratégie, ktorá nijako negatívne neovplyvňuje životnosť katalyzátora. Počas toho ako vozidlo stojí, má zatiahnutú ručnú brzdu a vytlačený spojkový pedál, môže vodič nastaviť a uložiť hodnotu otáčok, z ktorých chce štartovať. To sa deje pomocou stlačenia brzdového pedálu pri požadovaných otáčkach motora (viď video nižšie). S trochou praxe môže tento spôsob akcelerácie z miesta viesť ku podstatne lepším časom či už na ¼ míle alebo pri zrýchleniach 0-100 km/h atď. Táto funkcia je určená len pre vozidlá s manuálnou prevodovkou!

APR Motorsport No-Lift Shift

APR Motorsport No-Lift Shift je príplatková voliteľná funkcia (175€ s DPH), ktorá vodičovi umožňuje maximalizovať zrýchlenie tým, že sa zníži pokles výkonu, pokles plniaceho tlaku v sacom potrubí a čas potrebný na zmenu prevodového stupňa. Táto funkcia sa aktivuje len vtedy ak ide vozidlo minimálnou rýchlosťou 20 km/h a pedál akcelerátora je stlačený minimálne na 98%. Škrtiaca klapka zostáva otvorená a plniaci tlak sa neposiela cez blow off ventil preč, ale zostáva v sacom potrubí, čo vedie k vyššiemu výkonu bezprostredne po preradení. Dosahuje sa to pomocou stratégie, ktorá nijako neovplyvňuje životnosť sériového katalyzátora, zatiaľ čo ECU automaticky nastavuje časový úsek obmedzenia prenosu krútiaceho momentu, ktorý je len tak dlhý, aby vodič stihol vyradiť aktuálny prevodový stupeň a zaradiť ďalší. Žiadna úprava koncovým používateľom nie je potrebná. Vodič sa tak môže sústrediť len to ako čo najrýchlejšie preradiť (viď video nižšie). Táto funkcia je určená len pre vozidlá s manuálnou prevodovkou!

 


APR EMCS programy a funkcie

APR Enhanced Modular Chipping System (EMCS) prináša do sériovej riadiacej jednotky motora ECU voliteľné programy a funkcie bez potreby nákupu externých hardvérových prepínačov. EMCS má schopnosť úplne prepísať všetky údaje operačných máp v ECU, čo dáva každému programovému režimu úplne inú sadu kalibračných zmien. Na tejto platforme je to v rozpore s fabrickou normou dosahovania limitov, pričom sa používajú iba multiplikátory, ktoré nahrádzajú len časti základnej kalibrácie alebo sa spoliehajú na aktivitu senzoru klepania, na základe ktorej sa zníži výkon. APR EMCS programy a funkcie sa aktivujú pomocou tlačidiel na páčke tempomatu alebo ideálne cez aplikáciu APR Mobile. Tempomat vozidla bude počas jazdy naďalej normálne fungovať.

Ak sa chcete dozvedieť ako aktivovať APR EMCS programy a funkcie kliknite na tento link APR EMCS Owner's Manual

Program Switching

Prepínanie programov umožňuje užívateľovi vyberať si až medzi štyrmi rôznymi kalibráciami motora / prevádzkovými režimami. To všetko bez potreby externého hardvéru.

Stock Mode

Výberom tohto módu sa ECU kalibrácia prepne do sériového stavu.
 

APR Performance Modes

APR špecifické kalibrácie pre oktánové číslo sú dostupné pre rôzne prémiové a závodné palivá po celom svete. Každý zvolený režim predstavuje úplne novú kalibráciu, ktorá sa špecificky mení podľa charakteristík a kvality paliva.

Valet Mode

APR Valet Mode chráni Vaše vozidlo pred tým, aby sa stalo drahou hračkou pre neoprávnené osoby. Výberom tejto funkcie sa rapídne zníži výkon motora a aj maximálna rýchlosť vozidla.

Security Lockout

Táto funkcia bráni neoprávneným osobám v používaní funkcie APR EMCS. Ak je povolená tak EMCS programy a funkcie sa budú javiť úplne neviditeľné až kým nezadáte 2 až 4-ciferný bezpečnostný kód.


APR Moblie

APR Mobile je jednoduchý, ale výkonný nástroj navrhnutý na vylepšenie zážitku z používania APR úprav.

Aplikácia APR Mobile sa inštaluje na smarfony, tablety alebo iné zariadenia a poskytuje bezdrôtové pripojenie k riadiacej jednotke motora alebo ECU. Po pripojení je možné zariadenie použiť na prístup k funkciám prepínania programov EMCS, na čítanie / mazanie chybových kódov a ukladanie údajov ECU (Data Log) pri vysokých dátových rýchlostiach, ktoré sa nenájdete na žiadnych iných komerčne dostupných nástrojoch. Aplikácia sa dá použiť aj na prístup k najnovším spravodajským článkom APR, na nájdenie APR dealerov vo vašom okolí a na zobrazenie predtým uložených protokolov Data Log.

Ak sa chcete dozvedieť viac o aplikácii APR Mobile navštívte stránku produktov.


Ako sa APR líši od ostatnej konkurencie

APR DirectPort Programing

APR DirectPort Programing je patentovaná technológia, pri ktorej každý distribútor APR úprav, ktorý je pripojený na internet má prístup k najnovším verziám softvéru. Firma APR ako prvá prišla na trh s priamym prehrávaním dát riadiace jednotky, ktoré je bez zbytočných zásahov do hardvéru vozidla či pridávaním ďalších zariadení do zložitej a drahej elektroniky. Riadiaca jednotka sa teda nemusí z vozidla vyberať ani otvárať. Dáta sú do nej nahrané cez OBD-II zásuvku.

APR ECU Explorer

Patentovaný nástroj - APR ECU Explorer poskytuje kalibračným inžinierom jedinečný prístup k celému systému riadenia motora vozidla. Typické komerčne dostupné nástroje na zaznamenávanie údajov, ktoré používa väčšina tunerov, umožňujú sledovanie maximálne 12 prevádzkových premenných motora pri extrémne nízkej rýchlosti prenosu dát. Tieto nástroje sú tiež obmedzené na malý  a veľmi špecifický zoznam premenných. APR ECU Explorer je schopný sledovať každú premennú nachádzajúcu sa v ECU s oveľa väčším počtom premenných sledovaných naraz a to všetko s veľmi vysokou rýchlosťou prenosu dát.

APR ECU Composer

Patentovaný nástroj - APR ECU Composer sa používa na zmenu systému riadenia motora. Vďaka úplnému prístupu ku každej tabuľke a ku všetkým mapám a premenným v rámci ECU sa kalibrační inžinieri APR neobmedzujú iba na niekoľko základných máp, ako je to bežné pri väčšine ostatných konkurenčných tuningových spoločností.

APR ECU Assembly

APR elektrotechnici majú schopnosť zmeniť štruktúru kódov ECU. Vďaka zmenám na úrovni kódu sú APR kalibrační inžinieri schopní pridať ďalšie funkcie aj do sériovej ECU. Ďalšie zmeny umožňujú aj vyššie limity prenášaného krútiaceho momentu, ako sú dosiahnuteľné iba úpravou kalibračných údajov alebo použitím „zázračných krabičiek, ako je tomu v prípade mnohých tunerov. Tieto zmeny často umožňujú nevyžadovať softvér automatickej prevodovky TCU na prenos plného výkonu a krútiaceho momentu, ktorý APR úpravy ponúkajú. Taktiež to často umožňuje prevádzkovať aj APR úpravy, ktoré vyžadujú výmenu turbodúchadiel bez potreby externých manuálnych ovládačov.


Platba a vykonanie úpravy

Dá sa objednať a zaplatiť vopred bankovým prevodom a následne sa len dohodnúť na termíne úpravy alebo zaplatiť v hotovosti na mieste po úprave. V prípade platby v hotovosti zvoľte pri platení platbu dobierkou. Po objednaní budete kontaktovaný a dohodne sa termín úpravy, ktorá bude vykonaná v priestoroch našej prevádzky.


Bezpečnosť

Všetky APR úpravy sú zakódované tak, aby nebolo možné ich odcudzenie inými spoločnosťami.

Záruka

Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú doživotnú záruku na nahratý softvér. Kedykoľvek sa objaví nová verzia softvéru, máte možnosť jej nahratia bez ďalších poplatkov.

Vrátenie peňazí

Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú možnosť vrátenia originálneho nastavenia a peňazí do 30tich dní odo dňa kedy bola úprava vykonaná. Ak budete z akýchkoľvek dôvodov nespokojný s touto úpravou, budú vám vrátené peniaze a vaše auto dostane naspäť originálne továrenské nastavenie riadiacej jednotky.


Homologizácia

APR úpravy riadiacich jednotiek (chiptuning) zatiaľ nie sú homologované pre prevádzku na pozemných komunikáciách podľa homologizácie v rámci hromadnej prestavby vozidiel. Bohužiaľ, podľa nášho názoru aktuálna homologizácia nijako nerieši kvalitu úprav, čoho mnohí slabší úpravcovia zneužívajú. Väčšina APR úprav je v západných krajinách ako je Nemecko homologovaná, úpravy spĺňajú emisné limity a schváleniu tu v SR bráni legislatíva. Avšak aj tento problém plánujeme do budúcna riešiť. Nenechajte sa preto zmiasť a chcite vždy len kvalitnú úpravu.


Určenie

Všetky vozidlá s motorom 2.0 TFSI EA113 169 - 206 kW / 230 - 280 PS*

AUDI A1 Quattro
AUDI S3 8P
AUDI TTS 8J
VW Golf V GTI Edition 30
VW Golf V GTI Pirelli Edition
VW Golf VI GTI Edition 35
VW Golf VI R
VW Polo R WRC
VW Scirocco R
SEAT Leon Cupra 1P
SEAT Leon Cupra 1P R

*Dôležitá poznámka

VW AG vyrába mnoho riadiacich jednotiek s rozdielnými kódmi a revíziami softvéru. Vzhľadom k tomuto množstvu môžu byť spočiatku úpravy pre niektoré riadiace jednotky nedostupné. Či je software už prispôsobený aj pre Vašu riadiacu jednotku môžete zistiť kontaktovaním alebo navštívením ktoréhokoľvek APR dealera.