AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 705 €
Cena bez DPH: 588 €
Výrobca: Racingline Performance
Kód produktu: VWR18G700
Dostupnosť produktu: Dodáme Vám do 20-tich dní
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
Racingline Performance sada prídavného chladiča motorového oleja pre vozidlá platformy MQB / MQB EVO
Unikátna sada prídavného chladiča motorového Racingline Performance určeného pre motory 1.8 TSI / 2.0 TSI EA888.3 a 2.0 TSI EA888.4 EVO je určená pre vozidlá platformy MQB / MQB EVO vybavené týmito motormi (predovšetkým pre vozidlá so zvýšeným krútiacim momentom a výkonom motora, ktoré produkujú viac tepla a tým pádom kladú prirodzene vyššie požiadavky na chladenie motorového oleja), ktoré sú príležitostne používané na pretekárskych okruhoch, prípadne je často využívaný maximálny výkon motora v rámci entuziastickej jazdy na bežných cestách. Táto sada olejového chladiča obsahuje všetko potrebné pre montáž, vrátane sendvičového adaptéra pre jednoduché dopojenie prídavného chladiča na olejový systém motora.
Pri entuziastickej jazde s častým využívaním maximálneho výkonu motora sa štandardný továrenský chladič oleja veľmi rýchlo dostane na svoje konštrukčné limity. Motorový olej sa vplyvom nedostatočného chladenia začne rýchlo prehrievať, čo vedie k jeho degradácii, riedeniu a strate mimoriadne dôležitých mazacích schopností, čo môže v konečnom dôsledku spôsobiť fatálnu mechanickú haváriu motora a jeho komponentov.
Racingline Performance sada prídavného chladiča motorového oleja rieši tento problém – pridaním externého chladiča typu olej/vzduch umiestneného priamo v náporovej oblasti prúdenia čerstvého chladného vzduchu v prednej časti vozidla. Teplota motorového oleja sa tak v závislosti od okolitých podmienok, spôsobu používania vozidla a miery jeho úprav dokáže znížiť až o približne 15 - 20 ⁰C v porovnaní so systémom bez prídavného chladiča.
Sériový chladič oleja pracujúci na princípe olej/voda zostáva zachovaný, pričom sa pridáva chladič oleja na princípe olej/vzduch namontovaný vpredu, čo výrazne zvyšuje schopnosť efektívne ochladzovať motorový olej, navyše s menším prenosom tepla do vodného chladiaceho systému motora. Keď sa olej vzďaľuje od tepla vo vnútri motora, jeho teplota výrazne klesá, pretože je čerpaný cez husto uložené rebrá veľkej plochy 10-radového chladiča Racingline Performance namontovaného priamo v prúde chladného náporového vzduchu.
Na druhej strane nie je dobré motorový olej ochladzovať až príliš, čím by sa dostával mimo teplotné rozpätie, v ktorom má prirodzene najlepšiu viskozitu a mazacie schopnosti. Vývojoví inžinieri Racingline mysleli aj na túto skutočnosť, a tak je celá vetva prídavného chladiča oleja a jej tlaková regulácia navrhnutá a skonštruovaná tak, aby bola teplota oleja udržiavaná v optimálnom rozpätí za každých okolností.
Racingline Performance sada prídavného chladiča motorového oleja je komplexne navrhnutá a skonštruovaná sada vyvinutá špeciálne pre motory EA888 Gen3 & Gen4 EVO. Pri vývoji sa kládol dôraz na jednoduchú montáž a maximálnu spoľahlivosť systému.
Sada Racingline Performance záhŕňa prepracovanú montážnu zostavu filtra motorového oleja, ktorá obsahuje aj sendvičový adaptér (platňu) pod krytom nového olejového filtra.
Touto špeciálnou sendvičovou platňou sa dosiahne jednoduché dopojenie prídavného systému chladenia na mazací systém motora a obsahuje aj integrovaný pretlakový ventil na ochranu pred tlakovými rázmi. Premyslené vnútorné ovládanie ventilu na reguláciu tlaku smeruje olej cez prídavný chladič pri správnom prietoku/objeme. Systém ďalej pozostáva z 10-radového hliníkového chladiča oleja typu olej/vzduch, v ktorom chladný náporový vzduch, ktorý obteká jadro chladiča, odvedie prebytočné teplo motorového oleja bez rizika neprimeraného poklesu mazacieho tlaku. Prídavný hliníkový chladič sa montuje za spodnú mriežku predného nárazníka vozidla, pričom sada obsahuje aj konzoly na jeho uchytenie o prednú výstuhu spolu s potrebným montážnym materiálom. Napojenie vstupu a výstupu prídavného chladiča motorového oleja na sendvičový adaptér pod filtrom oleja je riešené pomocou dizajnových tlakových hadíc s atraktívným čiernym nylonovým opletom, ktoré sú zvnútra vystužené nerezovou výstužou pre ich vyššiu spoľahlivosť a odolnosť. Tlakové hadice sú vybavené čiernymi eloxovanými fitingami AN10 z lešteného hliníka pre dosiahnutie maximálnej tesnosti a vizuálnej atraktívnosti spojov.
Olejový filter
Sada prídavného chladiča motorového oleja Racingline Performance obsahuje aj špeciálny olejový filter. Filtračná vložka je vyrobená z vysokoprietokovej mikronickej filtračnej tkaniny z nehrdzavejúcej ocele – materiálu používaného v medicínskej praxi, ktorý dokáže z motorového oleja odfiltrovať aj tie najmenšie kovové častice, čo pomáha predchádzať riziku možného poškodenia / mechanickej havárie motora. Zároveň vykazuje tento filter až 5-násobok prietoku oproti porovnateľným papierovým olejovým filtrom a filtruje nečistoty konzistentne po celej jeho ploche. Navyše je vybavený magnetickou predfiltráciou na odstránenie väčších kovových častíc skôr, ako sa dostanú do samotného filtra, aby sa tak efektívne zabránilo jeho prípadnému zaneseniu a znefunkčneniu. Aj keď má tento filter v princípe oveľa dlhšiu životnosť ako štandardné papierové filtre, odporúčame preventívne vymeniť filter pri každej výmene oleja.
Inštalácia systému prídavného chladiča motorového oleja
Nakoľko sa jedná o pomerne komplexnú inštaláciu a akékoľvek chyby na olejovom systéme motora môžu v konečnom dôsledku spôsobiť zníženie jeho životnosti, resp. mechanickú haváriu, dôrazne odporúčame, aby ste montáž prenechali skúsenému automechanikovi s patričnými znalosťami, skúsenosťami a vybavením.
Montážne inštrukcie v anglickom jazyku sú k dispozícii TU.
Pri inštalácii doporučujeme vykonať aj olejový servis – výmenu motorového oleja. Používajte iba kvalitné motorové oleje podľa špecifikácie výrobcu vozidla. Neprekračujte výrobcom stanovené intervaly výmeny. V prípade, že vozidlo používate v náročných podmienkach s častým využívaním maximálneho výkonu motora (jazdy na pretekárskom okruhu a pod.), je potrebné intervaly výmeny skrátiť a olej vymieňať častejšie.
Upozornenie
Vozidlá vyrobené v roku 2015 a staršie vyžadujú nový spätný ventil oleja (OEM číslo dielu 06L 115 678Q). Presvedčte sa, že máte tento diel už výrobcom vozidla nainštalovaný, alebo počas servisných prehliadok vymenený. Výrobca vozidla týmto dielom nahrádza pôvodne používané diely spolu s výmenou oleja pri servisných prehliadkach a preto ho už väčšina vozidiel má nainštalovaný. Pokiaľ tento ventil vo vozidle nemáte, riskujete pokles tlaku oleja a s tým spojené možné poškodenie motora. Tento diel nie je súčasťou dodávky produktu.
Náhradný olejový filter a výmena oleja
Pre účely pravidelného olejového servisu – výmeny oleja budete potrebovať Racingline Performance náhradný olejový filter pre sadu prídavného chladiča motorového oleja. Papierové filtre oleja už po inštalácii systému prídavného chladiča oleja nie je možné použiť. Rozšírením mazacieho systému motora o prídavný chladič množstvo oleja potrebného na výmenu celej náplne vzrastie približne o 1 liter.
Obsah balenia
10-radový hliníkový chladič motorového oleja Racingline Performance s AN10 vstupom a výstupom
Montážne konzoly pre uchytenie chladiča oleja na prednú výstuhu – 2 typy (jeden špecifický pre Audi S3 8V a druhý určený pre všetky ostatné vozidlá platformy MQB / MQB EVO) – viď. obrázok nižšie
Hliníkový kryt filtra oleja – montážna zostava vrátane nového filtra z nerezovej tkaniny s magnetickou predfiltráciou
Sendvičový adaptér na dopojenie prídavného chladiča na olejový systém motora s integrovaným tlakovým ventilom
Čierne nylonom opletené tlakové hadice vedenia oleja AN10 vrátane fitingov pre napojenie
Montážny materiál pozostávajúci zo všetkých potrebných matíc, skrutiek, podložiek a gumených úchytiek
Určenie
SEAT Leon III Cupra 5F 2014-2020
SEAT Leon III 5F 2015-2020