AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Akcia
Cena s DPH: 770 €
Cena bez DPH: 642 €
Pôvodná cena s DPH: 795 €
Zľava: 3%
Výrobca: Racingline Performance
Kód produktu: VWR13G700
Dostupnosť produktu: Dodáme Vám do 20-tich dní
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
Racingline Performance Oil Catch Tank 1.8 / 2.0 TSI EA888 Gen3 a 2.0 TSI EA888 Gen3B
Chcete so svojím vozidlom jazdiť a úživať si ho naplno aj na závodnom okruhu, oblúbenej okreske, resp. horskom priesmyku? Pokiaľ áno, tak naozaj potrebujete systém manažmentu oleja Racingline Performance Oil catch tank. Bez neho riskujete tvorbu olejových bazénov v prednej časti motora a následným nedostatočným mazaním hlavy valcov a mechanických komponentov motora. Sériový PCV ventil odvetrania olejových výparov sa môže zahltiť veľkým množstvom oleja, ktorý ďalej prepustí do sania (cez hadicu odvetrania do vstupného kolena turbodúchadla), odkiaľ sa olej dostane až do spaľovacích priestorov motora. Sprievodným javom je masívny kúdol bieleho dymu z výfuku počas prudkého brzdenia. Rozhodne nič príjemné a navyše vplyvom nedostatočného mazania a zároven spaľovania oleja hrozí aj fatálna mechanická havária motora.
Tento sofistikovaný systém manažmentu oleja od Racingline Performance má zabudovanú klapku proti spätnému toku oleja (čím zabraňuje jeho nežiadúcemu odlievaniu, pričom vďaka kompletnému odstráneniu továrenského PCV ventilu už nemôže dôjsť k jeho zahlteniu a zlyhaniu) a je jedinečne navrhnutý tak, aby pomáhal kontrolovať správne mazanie motora olejom aj v náročných podmienkach (napríklad počas plnej záťaže a pri vysokých priečnych a pozdĺžnych silách pôsobiacich počas entuziastickej športovej jazdy na pretekárskom okruhu). Zároveň zachytáva nežiaduce olejové a vodné výpary, ktoré by inak putovali cez turbodúchadlo a intercooler priamo do spaľovacieho priestoru, pričom by zanášali sací trakt motora a degradovali palivovú zmes. Rovnaký dizajn a konštrukciu systému manažmentu oleja so separátorom olejových výparov využíva Racingline Performance aj na svojich pretekárskych vozidlách. Ak sa pýtate prečo, odpoveď je jednoduchá – pretože je naozaj taký dobrý a účinný.
Po montáži systému manažmentu oleja od Racingline Performance bude vždy dostupné dostatočné množstvo oleja na správne mazanie motora a to aj pri vysokých odstredivých silách, ktoré vznikajú pri prudkom brzdení a rýchlych prejazdoch dlhých tiahlych zákrut. Olejové bazény, ktoré sa pri týchto silách tvoria na vozidlách bez tohto olejového systému v prednej časti motora, vedú k oblakom bieleho dymu za vozidlom a strate schopnosti dostatočne mazať komponenty motora, pričom hrozí jeho fatálne poškodenie!
Záchytná nádržka – separátor systému Racingline Performance Oil Catch tank obsahuje 3-cestný systém zachytávania oleja so spätnými klapkami a vnútornými prepážkami na efektívne zachytávanie prebytočnej vlhkosti a olejových výparov.
Chráni intercooler, turbodúchadlo, ventily a celý sací trakt pred skondenzovanými olejovými výparmi a usadeninami, pričom zaisťuje prúdenie čistého vzduchu cez celé sacie potrubie.
Napojenie tohto dômyselného systému olejového manažmentu na mazací systém motora vozidla je riešené prostredníctvom tzv. engine breather plate – priamou náhradou za továrenský kryt PCV ventilu. Celý systém vo výsledku vyzerá ako originálne riešenie, ktoré nijako nenarušuje vzhľad motorového priestoru, práve naopak – je jeho výrazným obohatením. Integrovaná prepážka v engine breather plate (hliníkovej eloxovanej platni, nahradzujúcej kompletný továrenský PCV ventil) zabraňuje nežiaducemu odlievaniu oleja a tým nedostatočnému mazaniu hlavy valcov. Olejové výpary sú do externej nádobky separátora vedené nylonom opletenými nerezovými hadicami, ktoré sú osadené čierno eloxovanými leštenými fitingami pre dokonalý vzhľad a funkčnosť.
Samotná nádobka separátora systému olejového manažmentu Racingline Performance Oil Catch Tank je strojovo zváraná pre dokonalý vzhľad a tesnosť všetkých spojov. Finálny vzhľad je podčiarknutý čiernym práškovým lakovaním s výraznou štruktúrou. Hladinu zachytených olejových pár je možné kontrolovať pomocou zabudovanej mierky s logom Racingline Performance. Na dne nádobky sa nachádza vypúšťacia skrutka, cez ktorú sa Oil Catch Tank vyprázdňuje (viď. odstavec “Prevádzka systému olejového manažmentu Racingline Performance Oil Catch Tank“ nižšie). Pre uchytenie nádobky sú využívané existujúce úchyty v motorovom priestore.
Montáž systému olejového manažmentu Racingline Performance Oil Catch Tank
Nakoľko ide o pomerne komplexnú montáž a akékoľvek chyby na olejovom systéme motora môžu v konečnom dôsledku spôsobiť zníženie jeho životnosti, resp. fatálnu mechanickú haváriu, dôrazne odporúčame, aby ste montáž prenechali skúsenému automechanikovi s patričnými znalosťami, skúsenosťami a vybavením.
Podrobné montážne inštrukcie v anglickom jazyku aj s ilustračnými obrázkami sú k dispozícii TU.
Pri montáži odporúčame vykonať aj olejový servis – výmenu motorového oleja. Používajte iba kvalitné motorové oleje podľa špecifikácie výrobcu vozidla. Neprekračujte výrobcom stanovené intervaly výmeny. V prípade, že vozidlo používate v náročných podmienkach s častým využívaním maximálneho výkonu motora (jazdy na pretekárskom okruhu a pod.), je potrebné intervaly výmeny skrátiť a motorový olej vymieňať častejšie.
Prevádzka systému olejového manažmentu Racingline Performance Oil Catch Tank
Racingline Performance odporúča kontrolovať hladinu usadenín v nádobke separátora každé 2 týždne pomocou integrovanej mierky a vyprázdniť nádobu, keď už je takmer plná. Intervaly kontroly a vypúšťania sú závislé od jazdných podmienok, stavu motora, miery využívania výkonu motora a okolitých podmienok. Taktiež sa odporúča, aby bola nádobka separátora preventívne vyprázdnená po každej návšteve pretekárskeho okruhu a vysokej záťaži motora.
Výrobca VYSLOVENE neodporúča prevádzkovať vozidlo s plnou nádobkou separátora, nakoľko môže prísť k závažnému poškodeniu motora a / alebo turbodúchadla. Hladinu usadenín v nádobke separátora je potrebné kontrolovať v pravidelných intervaloch, v zimnom období skrátených, nakoľko olejové usadeniny v separátore obsahujú vodu, ktorá môže pri zanedbanej kontrole a nevyprázdnení nádobky zamrznúť, čo môže mať za následok poškodenie a / alebo predčasné opotrebenie motora a turbodúchadla.
Voliteľné príslušenstvo
Pri vozidlách, ako napr. VW Golf 7 R, Audi S3 8V, ako aj pri vozidlách platformy MQB vybavených DSG prevodovkou, je nevyhnutné dokúpiť aj Racingline Performance kit pre premiestnenie nalievacieho hrdla nádobky ostrekovačov. Sériové nalievacie hrdlo nádobky ostrekovačov totiž prekáža inštalácii nádobky separátora.
Pre výrazné uľahčenie a zjednodušenie procesu vyprázdňovania nádobky separátora oleja odporúčame dokúpiť aj Racingline Performance kit pre jednoduché vypúšťanie nádobky separátora oleja.
Určenie
Pre vozidlá s motorom 1.8 / 2.0 TSI / TFSI EA888.3 (Gen3) a 2.0 TSI / TFSI EA888 Gen3B
Upozornenie
Tento produkt NIE JE URČENÝ pre najnovšiu generáciu koncernových motorov 2.0 TSI / TFSI EA888.4 (Gen4 EVO).
VW Golf 7 GTI 2013+ 5G
VW Golf 7 R 2013+ 5G
VW Golf 7 GTI ClubSport 2016+ 5G
VW Passat 2.0 TSI B8 2015+ 3G
VW Arteon 2.0 TSI 2017+
VW Tiguan MQB 2.0 TSI 2016+
VW T-Roc 2.0 TSI 2017+
Audi A3 2012-2020 8V
Audi S3 2013+ 8V
Audi TT III 2014+ 8S
Audi TT 2.0 TSI III 2014+ 8S
Audi TTS III 2015+ 8S
Audi Q2 2016-2022
Seat Leon Cupra III 2014+ 5F
Seat Ateca 2016+
Škoda Octavia III RS 2014+ 5E
Škoda Superb III 1.8 / 2.0 TSI 2015+ 3V
Škoda Karoq 2.0 TSI 2017+
Cupra Ateca 2.0 TSI 2018-2020