0

0

+421 911 234 281 Po - Pia 8:00 - 18:00

Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB

Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB

Akcia

Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB
Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ250 MQB

Cena s DPH: 819

Cena bez DPH: 683

Pôvodná cena s DPH: 859

Zľava: 5%

Výrobca: Racingline Performance

Kód produktu: VWR29G7250

Dostupnosť produktu: Dodáme Vám do 20-tich dní

Počet

Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!

Racingline Performance sada prídavného chladiča prevodového oleja automatickej prevodovky DSG DQ250

Jedinečný prídavný chladič prevodového oleja DSG prevodovky od Racingline Performance je nevyhnutným upgrade pre všetky vozidlá MQB s motormi 2.0 TSI vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG DQ250, ktoré sú upravené a produkujú tak vyšší krútiaci moment (výkon) a s ktorými sa jazdí na okruhu či kopci, alebo agresívne po okresných cestách pri vyšších teplotách okolitého vzduchu. Je to kompletná súprava prídavného chladiča prevodového oleja, ktorá využíva sofistikovaný dizajn sendvičovej dosky termostatického adaptéra a je tak pripravená na priamu a spoľahlivú inštaláciu.

Motorový olej nie je jediný olej vo Vašom vozidle, ktorého teplotu je potrebné udržiavať na prevádzkových hodnotách. Prevodový olej v 6-stupňových DSG prevodovkách DQ250 neslúži len na mazanie ozubeného súkolesia hriadeľov prevodovky so synchrónmi, sústavy vidličiek a ložísk, ale aj na mazanie a chladenie spojkových lamiel. Pri radení rýchlostí dochádza pri prenose krútiaceho momentu medzi spojkovými lamelami a trecími diskami k mechanickému treniu, ktoré spôsobuje zahrievanie prevodového oleja. Čím vyšší krútiaci moment prevodovka prenáša, tým je mechanické trenie väčšie, a tým pádom narastá aj teplota prevodového oleja. Navyše je prevodový olej pretláčaný čerpadlom cez sústavu ventilov, čo jeho teplotu ďalej zvyšuje. V jednoduchosti povedané, čím vyšší je výkon (krútiaci moment) Vášho vozidla a čím dynamickejšie agresívnejšie jazdíte, tým dôležitejšie je chrániť prevodový olej pred prehriatím a následnou degradáciou.

Pri agresívnej jazde napríklad na okruhu či kopci sa sériový továrenský výmenník tepla (chladič) typu olej-voda ľahko prehreje a nedokáže tak odvádzať dostatočné množstvo tepla z prevodového oleja, čo má za následok nárast teploty prevodového oleja a stratu jeho mazacích vlastností, viskozity a jeho postupnú degradáciu (chemický rozklad a znehodnotenie).

DSG prevodovky však nie sú úplne hlúpe a majú v sebe zabudované ochranné algoritmy, ktorými sa snažia brániť proti prehrievaniu prevodového oleja. Keď vplyvom dynamickej športovej jazdy dôjde k nárastu teploty prevodového oleja na 138 ⁰C, tak riadiaca jednotka prevodovky (TCU) vyšle signál do riadiacej jednotky motora (ECU) aby znížila krútiaci moment a tým aj výkon. Prevodovka samotná sa chráni tým, že predĺži čas radenia a v extrémnych prípadoch (keď teplota oleja dosiahne 145 ⁰C) uvedie vozidlo do tzv. núdzového režimu, kde je výrazným spôsobom obmedzený ako výkon a krútiaci moment motora, tak aj maximálne otáčky a rýchlosť vozidla, aby sa prehriaty prevodový olej ochladil. U vozidiel, ktoré majú zvýšený výkon motora a prevodovka tak prenáša vyšší krútiaci moment, može v letných mesiacoch prísť k prehriatiu prevodového oleja už po pár minútach dynamickej jazdy na kopcovitých okresných cestách, prípadne po pár kolách na závodnom okruhu.

Racingline Performance sada prídavného chladiča prevodového oleja pre DSG prevodovky rieši tento závažný problém pridaním dodatočného externého chladiča typu olej-vzduch, umiestneného priamo do prúdu náporového chladného vzduchu v prednej časti vozidla. Po jeho inštalácii sa teploty prevodového oleja znížia približne o 15 – 20°C (v závislosti od toho, ako sa vozidlo používa, aká je teplota okolitého prostredia, aký krútiaci moment prevodovka prenáša a ostatných faktorov).

Táto sada prídavného chladiča využíva dômyselný dizajn, ktorý zachováva výhody továrenského chladenia olej-voda a dopĺňa ho termostaticky ovládaným náporovým chladičom olej-vzduch namontovaným v prednej časti vozidla. Podstatne tak zvyšuje chladiacu schopnosť, ale len vtedy, keď je to naozaj potrebné a prispieva tak k menšiemu prenosu tepla do vodného chladiaceho systému motora.

Termostat sa otvorí, až keď prevodový olej prekročí stanovenú prevádzkovú teplotu. Nemusíte sa teda obávať, že v chladnejšom počasí sa bude prevodový olej zbytočne tlačiť cez prídavný chladič a že dosiahnutie prevádzkovej teploty bude trvať dlhšie. Po otvorení termostatu je olej čerpaný cez husto uložené chladiace rebrá 10-radového prídavného chladiča namontovaného priamo v prúde chladného vzduchu kde ho tento nápor výrazne ochladí.


6-stupňová automatická prevodovka DSG DQ250 / 7-stupňová automatická prevodovka DSG DQ381 

Tento produkt je určený pre všetky vozidlá platformy MQB vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG DQ250.

Pokiaľ je Vaše vozidlo vybavené 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG DQ381, je pre Vás určený tento Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ381.

Sady Racingline Performance prídavného chladiča prevodového oleja sa líšia podľa verzie automatickej prevodovky DSG, pre ktorú sú určené. Rozdiely sú v prevedení sendvičového termostatického adaptéra dopojenia vetvy prídavného chladiča olej-vzduch a náhradného nízkoprofilového výmenníka tepla olej-voda, viď. obrázok nižšie:  


Obsah balenia

Racingline sada prídavného chladiča prevodového oleja obsahuje:

- Dva typy montážnych konzol prídavného chladiča oleja (viď. obrázok nižšie)

- AN10 210 opletané nylonové prívodné a spätné vedenie prevodového oleja

- CNC obrábaný termostatický adaptérový blok na dopojenie prídavného chladenia (verzia pre automatickú prevodovku DSG DQ250)

- Náhradný nízkoprofilový výmenník tepla olej-voda (verzia pre automatickú prevodovku DSG DQ250)

- AN10 prídavný hliníkový chladič olej-vzduch s 10-radovým chladiacim jadrom

- Upevňovaciu sadu obsahujúcu všetky potrebné matice, skrutky, podložky a gumené silentbloky


Inštalácia systému prídavného chladiča prevodového oleja

Nakoľko sa jedná o pomerne komplexnú inštaláciu a akékoľvek chyby na olejovom systéme automatickej prevodovky DSG môžu v konečnom dôsledku spôsobiť zníženie jej životnosti, resp. až fatálnu mechanickú haváriu a zlyhanie, dôrazne odporúčame, aby ste montáž prídavného chladiča prenechali skúsenému automechanikovi s patričnými znalosťami, skúsenosťami a vybavením.

Montážne inštrukcie v anglickom jazyku sú k dispozícii TU

Produkt obsahuje dva typy montážnych konzol prídavného chladiča oleja. Jedna sada je určená špecificky pre modely Audi S3 8V, druhá pre všetky modely Golf 7 a ďalšie modely podvozkovej platformy MQB. Montáž oboch typov konzol – držiakov prídavného chladiča prevodového oleja – vyžaduje vyvŕtanie otvorov cez prednú výstuhu pre upevňovacie skrutky.

Inštaláciou prídavného chladiča prevodového oleja sa zvýši množstvo náplne prevodového oleja v systéme o približne jeden liter. Doporučujeme vykonať aj kompletný olejový servis prevodovky DSG – výmenu prevodového oleja spolu s filtrom prevodového oleja. Tento úkon sa vykonáva podľa špeciálneho OEM protokolu, ktorý vyžaduje odborné znalosti, skúsenosti a príslušné vybavenie. Je potrebné použíť prevodový olej určený špeciálne pre automatické prevodovky DSG podľa špecifikácie výrobcu (G 052 182 A2).


Určenie

Tento produkt je určený pre všetky vozidlá platformy MQB vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG DQ250.

Nie je určený pre 7-stupňové automatické prevodovky DSG DQ200, DG381, ani DQ500.

Pokiaľ je Vaše vozidlo vybavené 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG DQ381, je pre Vás určený tento Racingline Performance chladič prevodového oleja DSG DQ381 

Pred zakúpením produktu sa prosím presvedčte, akú verziu automatickej prevodovky DSG máte vo svojom vozidle. 

VW Golf 7 & 7.5 GTI & Clubsport 2013-2020
VW Golf 7 & 7.5 R 2013-2020
VW Golf 7 & 7.5 1.8 TSI 2013-2020
VW Passat 2.0 TSI B8 2015+
VW Arteon 2.0 TSI 2017+
VW T-Roc R 2.0 TSI 2019+
VW Tiguan II 2.0 TSI 2016+
VW Jetta VII GLI 2019+

Audi S3 8V 2013-2020
Audi A3 2.0 TSI / 1.8 TSI 8V 2013-2020
Audi TT 3 2.0 TSI 8S 2014+
Audi TTS 3 2.0 TSI 8S 2015+
Audi SQ2 2018+

SEAT Leon III Cupra 5F 2014-2020
SEAT Leon III 1.8 TSI 5F 2014-2020

Cupra Ateca 2018+

Škoda Octavia III vRS 2.0 TSI 5E 2014-2020
Škoda Superb III 1.8 / 2.0 TSI 3V 2015-2020