AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 500 €
Cena bez DPH: 417 €
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
APR ECU Upgrade Stage I 2.0 TFSI EA113 125 - 147 kW
APR predstavuje ultimátnu úpravu riadiacej jednotky pre tretiu generáciu motora EA113 2.0 TFSI 125 - 147 kW, ktorý sa nachádza vo vozidlách AUDI A3 / TT, VW Golf 5 GTI / Passat / Scirocco, SEAT Leon FR / Altea, ŠKODA Octavia RS a ďalších (do 2008). APR úprava riadiacej jednotky je ponúkaná v niekoľkých variantoch podľa oktánového čísla. Úprava je vykonávaná prehraním softvéru riadiacej jednotky motora cez OBD-II zásuvku bez nutnosti rozoberania vozidla či samotnej riadiacej jednotky.
APR úprava riadiacej jednotky je najefektívnejšou modifikáciou vozidla s motorom 2.0 TFSI EA113 v pomere obstarávacej ceny ku pridanému výkonu. Táto úprava dramaticky zvýši výkon, rovnako ako aj krútiaci moment motora a to v celom spektre otáčok, čím získate omnoho rýchlejšie a zábavnejšie vozidlo. Vďaka APR optimalizácii sériovej riadiacej jednotky využijete plný potenciál tohto motora.
Fáza APR úprav
APR úpravy riadiacej jednotky motora sú dostupné v niekoľkých fázach (Stage-och), ktoré sú kalibrované pre rôzne druhy paliva ako pre čisto sériový motor, tak aj pre motor s rôznymi hardvérovými modifikáciami. Pokročilejšie optimalizácie riadiacej jednotky sú kalibrované pre použitie 1.dielu výfuku so športovým katalyzátorom (Downpipe) APR Cast Downpipe FWD / APR Cast Downpipe AWD, športového sania, pre HPFP vysokotlakovú palivovú pumpu a APR RFD kit pre odstránenie vírivých klapiek, poprípade pre ľubovoľnú kombináciu týchto dielov. Všetky úpravy sú kalibrované pre prípadné použitie lepšieho intercooleru (chladič plniaceho vzduchu), catback výfuku prípadne aj pre ďalšie menšie úpravy, ktoré Vám radi odporučíme.
Všetky APR úpravy sú dostupne v niekoľkých verziách podľa oktánového čísla benzínu, ktorý máte v okolí. Podporované sú 95, 98 a 104 oktánové palivá.
Z dôvodu zachovania maximálnej možnej životnosti sériovej spojky je základná APR Stage I úprava dostupná aj vo verzii so zníženým krútiacim momentom a výkonom.
APR Stage I výkon
APR Stage 1 úprava riadiacej jednotky nevyžaduje žiadne hardvérové zmeny*. Je určená pre úplne sériové vozidlo a produkuje 228 - 257 HP** a 335 - 416 Nm** v závislosti na oktánovej špecifikácii použitého paliva (viď grafy nižšie). K nárastu výkonu 42 - 58 HP** a krútiaceho momentu 80 - 117 Nm** dochádza najmä v stredných a vysokých otáčkach. Táto úprava je určená pre úplne sériové vozidlo, je však kompatibilná s lepším nasávaním vzduchu, intercoolerom a catback výfukom.
APR Stage I ECU Upgrade je k dispozícii v dvoch výkonových kategóriách
1. APR Stage I Low Outputs
Je určená pre zákazníkov, ktorí chcú zachovať sériový charakter vozidla a maximálnu možnú životnosť sériovej spojky manuálnej prevodovky. Táto úprava poskytne motoru výkon 228 HP** a krútiaci moment 335 Nm** na 95oct mape resp. 237 HP** a 348 Nm** na 98oct mape (viď grafy nižšie).
2. APR Stage I Higher Outputs
Je určená pre zákazníkov, ktorí chcú využiť celý potenciál tejto úpravy a chcú zo svojho vozidla dostať maximum výkonu a krútiaceho momentu. Veľmi odporúčaná je montáž účinnejšieho intercooler-u a športového sania, kde potom úprava spoľahlivo poskytne výkon 240 HP** a krútiaci moment 377 Nm** na 95oct mape, 251 HP** a 400 Nm** na 98oct mape resp. 257 HP a 416 Nm na 104oct mape (viď grafy nižšie).
*Schopnosť prenášať zvýšený krútiaci moment a životnosť spojky manuálnej prevodovky po úprave sú výrazne limitované jej aktuálnou kondíciou. Je preto treba počítať s tým, že skôr či neskôr ju bude treba vymeniť za silnejšiu.
*Pre bezpečný prenos zvýšeného krútiaceho momentu pri vozidlách s automatickou prevodovkou (DSG / S-Tronic) odporúčame nahratie APR TCU Upgrade DQ250 - úpravu automatickej prevodovky
**Aby boli tieto hodnoty stabilné a nemali tendenciu pri vyšších teplotách (v lete) a viacerých po sebe nasledujúcich prudkých akceleráciách klesať, výrazne odporúčame dosadenie lepšieho intercooleru (chladiča nasávaného vzduchu)
APR Stage I - grafy priebehu výkonu a krútiaceho momentu
APR Stage I Low Outputs - RON 95 - 228 HP / 335 Nm APR Stage I Low Outputs - RON 98 - 237 HP / 348 Nm |
APR Stage I High Outputs - RON 95 - 240 HP / 377 Nm APR Stage I High Outputs - RON 98 - 251 HP / 400 Nm APR Stage I High Outputs - RON 104 - 257 HP / 416 Nm |
Krútiaci moment je v grafoch uvedený v librách. Pre prepočet na Nm použite tento prevodník
*maximálne zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu je porovnané s hodnotami nameranými priamo v APR a nie s hodnotami udávanými VW
*merané na APR dynamometri za použitia SAEJ1349 korekcie a spriemerovania niekoľkých meraní. Výsledné hodnoty udávané na kľukovom hriadeli sú prerátané z výkonu nameranom na kolesách. Výsledky sa môžu líšiť podľa klimatických podmienok, iných druhov prevodoviek, kondície auta, teploty, kvality paliva, druhu valcovej brzdy, iného nastavenia a ďalším vplyvom
Výkony nami upravených áut
V súčasnej dobe sme počtom úprav najväčším úpravcom týchto motorov v SR. Vďaka podpore, ktorú našim zákazníkom ponúkame zatiaľ žiaden z nich neprišiel o záruku, aj keď už riešil úkony spojené so servisom či zárukou. Pre viac informácií nás kontaktujte na: info@pkb-racing.sk
Napísali o našich úpravách
Autoforum.cz - Tohle je nejsilnější Škoda Octavia III RS, má 329 koní na brzdě
VAG-MAG.cz - Když s Octavií předjedete AUDI R8 V10
TopSpeed.sk - Videotest Škoda Octavia RS350 APR
Svetová špička medzi kalibračnými expertmi
2.0 TFSI EA113 využíva pre chod motora modernú riadiacu jednotku Bosch MED 9. Zjednodušene sa jedná o počítač, ktorý hovorí motoru ako správne pracovať. Tuningový software, ako je APR Stage X úprava, hovorí motoru ako správne pracovať a zároveň produkovať viac výkonu. Základné premenné, ktoré boli za účelom dosiahnutia vyššieho výkonu zmenené sú tlak turbodúchadla (boost), časovanie predstihu, polohy vačkových hriadeľov, nastavenie mixu vzduchu a paliva a ďalšie.
Táto riadiaca jednotka je veľmi komplikovaná. Bez toho, aby to vodič tušil, riadiaca jednotka inteligentne upravuje nastavenie motora tak, aby sa zachoval jeho hladký a bezproblémový chod. Oproti iným riadiacim jednotkám v iných modeloch, táto riadiaca jednotka pri svojom precíznom naladení eliminuje nutnosť ladenia na mieru pre dosiahnutie maximálneho výkonu a krútiaceho momentu aj za dramaticky meniacich sa klimatických podmienok.
Ako sa APR líši od ostatnej konkurencie
Riadiaca jednotka motora, ktorú máte vo svojom aute je veľmi výkonná a komplexná a je tak extrémne náročné plne pochopiť je algoritmus. Menší úpravcovia, ktorí nemajú také vývojové zázemie a ktorí chrlia kvantá úprav pre rôzne modely rozličných značiek, nemajú šancu jej fungovanie plne pochopiť a aby ju mohli upraviť, tak svoj program musia podstatne zjednodušiť. Tým ale odstránia jej prednosti, ktoré z nej robia tak komplexný a pokročilý motor management. Výsledkom je nekompletný produkt, ktorý ignoruje niektoré zásadné hodnoty merané pomocou rôznych snímačov a funguje len na tzv. mapu „natvrdo“. Riadiacej jednotke je zrazu úplne jedno čo tieto snímače merajú, riadi sa len svojou fixnou mapou. Uvedené hodnoty maximálneho výkon a a krútiaceho momentu sa pri týchto úpravách dosahujú len za určitých podmienok, ktoré boli prítomné počas ladenia softvéru.
Na rozdiel od týchto „úpravcov“ APR kalibrační inžinieri strávili roky neustálym zdokonaľovaním svojich úprav a to za plného pochopenia všetkých štruktúr tejto riadiacej jednotky. Iba tak mohli odomknúť plný potenciál motora. S kompletným porozumením a prístupom do všetkých štruktúr riadiacej jednotky, ku všetkým mapám, podmapám a k sekciám, ktoré pracujú s premennými podmienkami, APR inžinieri využili každú príležitosť, ktorú táto riadiaca jednotka dokáže ponúknuť. Nárast výkonu a krútiaceho momentu je citeľný a merateľný vo všetkých smeroch a za všetkých podmienok. Je umožnené využívanie vysokého výkonu s rýchlymi reakciami na zošliapnutie plynového pedálu a zároveň je úprava veľmi užívateľsky prívetivá s hladkým chodom pri bežnom dennom jazdení. Precízne zvládnutá regulácia plniaceho tlaku turbodúchadla prispieva k pôsobivo predvídateľnému správaniu motora, pretože turbo nabieha veľmi rýchlo a dokáže dodať konštantne vysoký výkon. Takisto sú zachované aj pokročilé rutiny pre ochranu motora. To umožňuje riadiacej jednotke, aby neustále kontrolovala a upravovala plnenie valcov a zabezpečovala presný mix paliva a vzduchu tak, aby sa motor riadne chladil a chránil. To všetko bez toho, aby tieto procesy nejako negatívne ovplyvnili pôžitok z jazdy. Úprava riadiacej jednotky motora komunikuje so všetkými asistentmi jazdy a mení ich charakter správania v závislosti na zvolenom režime. V praxi to znamená to, že jazdné asistenty ako ESP, ASR, XDS, XDS+ atď. jazdu neobmedzujú a dovolia Vám na okruhu či kopci dostať z auta maximum, čo sa majiteľom áut s inou ako APR úpravou môže len snívať.
Platba a vykonanie úpravy
Dá sa objednať a zaplatiť vopred bankovým prevodom a následne sa len dohodnúť na termíne úpravy alebo zaplatiť v hotovosti na mieste po úprave. V prípade platby v hotovosti zvoľte pri platení platbu dobierkou. Po objednaní budete kontaktovaný a dohodne sa termín úpravy, ktorá bude vykonaná v priestoroch našej prevádzky.
Bezpečnosť Všetky APR úpravy sú zakódované tak, aby nebolo možné ich odcudzenie inými spoločnosťami. |
Záruka Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú doživotnú záruku na nahratý softvér. Kedykoľvek sa objaví nová verzia softvéru, máte možnosť jej nahratia bez ďalších poplatkov. |
Vrátenie peňazí Všetky APR úpravy riadiacej jednotky zahŕňajú možnosť vrátenia originálneho nastavenia a peňazí do 30tich dní odo dňa kedy bola úprava vykonaná. Ak budete z akýchkoľvek dôvodov nespokojný s touto úpravou, budú vám vrátené peniaze a vaše auto dostane naspäť originálne továrenské nastavenie riadiacej jednotky. |
Homologizácia
APR úpravy riadiacich jednotiek (chiptuning) zatiaľ nie sú homologované pre prevádzku na pozemných komunikáciách podľa homologizácie v rámci hromadnej prestavby vozidiel. Bohužiaľ, podľa nášho názoru aktuálna homologizácia nijako nerieši kvalitu úprav, čoho mnohí slabší úpravcovia zneužívajú. Väčšina APR úprav je v západných krajinách ako je Nemecko homologovaná, úpravy spĺňajú emisné limity a schváleniu tu v SR bráni legislatíva. Avšak aj tento problém plánujeme do budúcna riešiť. Nenechajte sa preto zmiasť a chcite vždy len kvalitnú úpravu.
Určenie
Pre vozidlá EA113 2.0 TFSI 125-147 kW / 170-200 PS - táto úprava nie je určená pre novšie TSI EA888 motory (2008+)
AUDI A3 8P
AUDI TT 8J
SEAT Leon FR
SEAT Altea
Škoda Octavia 2 RS - pred faceliftom
VW Golf V GTI
VW Passat B6
VW Scirocco
*Dôležitá poznámka
VW AG vyrába mnoho riadiacich jednotiek s rozdielnými kódmi a revíziami softvéru. Vzhľadom k tomuto množstvu môžu byť spočiatku úpravy pre niektoré riadiace jednotky nedostupné. Či je software už prispôsobený aj pre Vašu riadiacu jednotku môžete zistiť kontaktovaním alebo navštívením ktoréhokoľvek APR dealera.