AUDI RS3 a OPF delete kit
Ut aliquid ex ea commodi consequatur? Integer in sapien. Pellentesaque sapien. Maacemas alqute accumsan leo.
Cena s DPH: 1 749 €
Cena bez DPH: 1 458 €
Dôkladne si overte či tento diel pasuje na Vaše vozidlo!
Verkline AWD zadná trubková nápravnica MQB/PQ35 (s priečnou výstuhou)
Po dlhom CAD vývoji založenom na 3D skenovaní OEM nápravnice, testoch pomocou CAD FEA (metóda konečných prvkov) a cestných testoch si teraz môžete kúpiť značkový pomocný rám pre zadnú časť Vášho AWD vozidla s haldexom Audi/VW/SEAT/Škoda postavenom na platforme MQB a PQ35.
Použitím rovnakých T45 trubiek ako používajú vozidlá WRC poskytuje Verkline nápravnica zvýšenú tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosti. Všetky ostatné OEM diely sa priskrutkujú ku tejto nápravnici a pre ich montáž nie sú potrebné žiadne ďalšie úpravy. Táto verzia s priečnou výstuhou nápravnice je určená pre vozidlá, ktoré hľadajú dodatočné vystuženie podvozku. Je teda vhodná pre vozidlá určené pre jazdu na okruhu alebo na bežných cestách. Pre autá, ktoré sa používajú na šprinty je v ponuke verzia bez priečnej výstuhy – WAS-561.
T45 je veľmi unikátna uhlíková bezšvová oceľová trubka, ktorá sa používa v mnohých aplikáciách v rôznych priemyselných odvetviach. Je silnejšia ako Co-Mo 4130, ktoré sa hojne používajú v motoršporte. Materiál T45 široko používaný v leteckom a kozmickom sektore v zariadeniach, ako sú sedadlá pilotov a sedadlá posádky kvôli schopnosti materiálov odolávať vysokým preťaženiam bez prasknutia alebo štiepenia. Tento materiál je založený na uhlík-mangáne a vyhovuje úplnej špecifikácii pre letectvo a kozmonautiku stanovenú britskými normami.
Upozornenie
Určené len pre závodné aplikácie. Inštalácia tohto produktu zvýši hluk a vibrácie prenášané do kabíny a karosérie vozidla. Dôrazne odporúčame nechať montáž tejto nápravnice len na kvalifikovaný a skúsený personál, ktorý bude presne vedieť čo robí.
Pre použitie na vozidlách AUDI RS3 8P a VW Golf R32 je potrebné zmeniť umiestnenie autobatérie!
Výhody
Hmotnosť len 13.6kg, čo je úspora 4.5kg oproti OEM plechovej nápravnici MQB alebo 5kg v pripade OEM plechovej nápravnici PQ35 (TT 8J, A3 8P)
Možnosť nastavenia odklonu, zbiehavosti a stredu natáčania (bump steer center)
Dodatočné upevňovacie body horného ramena pre okruhové nastavenie - koriguje sa tak stred natáčania (bump steer center) a nakláňania (body roll center) pre lepšiu ovládateľnosť a odozvu vozidla (vyžaduje Verkline horné rameno na udržanie nastavenia odklonu)
Presná montážna poloha nápravnice eliminuje posúvanie nápravnice pod záťažou. Nie je potrebná žiadna sada na vymedzenie polohy nápravnice - ďalšia úspora hmotnosti
Zvyšuje tuhosť podvozku pre lepšiu ovládateľnosť vozidla
Prídavná priečna výstuha zadnej nápravy je podobná tej používanej v Audi Sport ešte viac zvýši tuhosť. To vedie k ešte lepšej ovládateľnosti vozidla pri vysokej rýchlosti a zvýšeniu prejazdovej rýchlosti zákrut
Vlastnosti
Lepší prístup ku komponentom zospodu vozidla
Umožňuje výmenu priečnych ramien bez demontáže nápravnice
Trubky T45 (BS4T45 až BS4T100) a S355 oceľové plechy dovezené z Veľkej Británie
Všetky komponenty zvárané pomocou technológie TIG
Dodáva sa lakovaná (prášková farba) čierna alebo na špeciálnu objednávku (+50 eur) akákoľvek farba RAL
Možno použiť s OEM ramenami alebo Verkline nastaviteľnými ramenami
Montáž nápravnice na karosériu a pôvodné upevňovacie body vozidla bez nutnosti úprav
Obsahuje aj dva montážne body pre senzor náklonu xenónových svetiel
Možno použiť OEM trasovanie výfukového potrubia až do priemeru 4“
Nie je potrebná montáž vložiek silentblokov nápravnice / hliníkových puzdier nápravnice, pretože Verkline nápravnica je už dodávaná s pevnými držiakmi
Obsah balenia
Zadná trubková nápravnica s povrchovou úpravou práškovaním
Priečna výstuha nápravnice
Sada 3mm kovových nastavovacích podložiek pre polohovanie upevňovacích bodov ramien nápravy -5, -4, -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3, +4, +5 mm
Vytlačený inštalačný manuál
Ďalšie technické informácie
Jednou z prvých vecí, ktoré treba urobiť pri zlepšovaní výkonu sériových áut v zákrutách je zníženie jeho ťažiska a to najjednoduchšie dosiahne znížením jeho svetlej výšky. Žiaľ, toto riešenie nie je zadarmo a negatívne mení aj pôvodnú geometriu odpruženia a jeho kinematiku. Aby sa tomu zabránilo, Verkline ramená a nápravnica sú vybavené modifikovanými upevňovacími bodmi odpruženia, ktoré korigujú stred natáčania (bump steer center) a nakláňania (body roll center) pre lepšiu ovládateľnosť a odozvu vozidla. Okrem korekcie výšky stredu náklonu pomáhajú aj pri náraste odklonu (zmena uhla odklonu v rámci dráhy pohybu odpruženia).
Sériové vozidlá MQB/PQ35 majú tento nárast odklonu skoro nulový, aby zostali v rovnakom, malom a neagresívnom odklone bez ohľadu na to, či jazdíte sami alebo s plne naloženým vozidlom ťažším o x kilogramov. Pri jazdení na okruhu je prioritou jeho optimalizácia pre zníženie kladného odklonu v zákrutách pre lepšiu priľnavosť. To je presne to, čo umožňujú dodatočné upevňovacie body na Verkline nápravnici.
Ďalšou veľkou nevýhodou sériovej zadnej nápravy MQB/PQ35 pri použití na okruhu je veľký vplyv uhla odklonu na stred natáčania (bump steer) - zmena uhlu zbiehavosti počas chodu tlmičov.
Aby sa tento negatívny efekt elminoval, upevňovacie bode pre rameno odklonu sú vertikálne nastaviteľné, čím sa zabezpečila nastaviteľnosť stredu natáčania (bump steer center). Na kompenzáciu vplyvu každej zmeny odklonu o 0.5° na stred natáčania (bump steer center) je potrebné zdvihnúť upevňovacie body ramena zbiehavosti o 1mm vyššie.
Príklad
AK zväčšíte odklon zadnej nápravy z -1.3° na -2.8° a nechcete aby sa zmenil aj stred natáčania (bump steer center), mali by ste posunúť upevňovacie body ramena zbiehavosti o 3mm vyššie.
S Verkline zadnou trubkovou nápravnicou sú dodávané aj špeciálne podložky, z ktorých každá poskytuje rýchle a presné nastavenie o 1mm.
Určenie
Pre všetky MQB/PQ35 vozidlá s nápravnicami
5Q0505235E
5Q0505235J
ZAW071151DDSP (výstuha zadnej nápravy)